Inbjudan pressresa 1-3 december 2014 till Lettland

Report this content

Du är härmed inbjuden till ett mycket spännande program i Riga. Lettland är så mycket mer än billig arbetskraft: innovativa produkter, högteknologiska lösningar och en dynamisk affärsmiljö. Högst tillväxt i Europa, ett år med euro som valuta, EU:s ordförandeland första halvåret 2015.

Följ med på pressresa, arrangerad av Investment and Development Agency of Latvia (LIAA)!

Den 1 januari 2015 tar Lettland över ordförandeklubban i EU. Det är då exakt ett år sedan landet gick över till euro som valuta. Det är idag en av Europas snabbast växande ekonomier, tillväxtsiffran har varit runt 3-4 procent. Lettland har visat att det är möjligt att på kort tid vända en nedåtgående trend i ekonomin till framgång och deltar gärna i debatten om framtiden i Europas ekonomiska utveckling.

Programmet under pressresan ger tillfälle att träffa både företag och representanter för myndigheter och departement: sekretariatet för EU-ordförandeskapet, riksbanken och utrikes- och ekonomidepartementen. På tisdagen den 2 december finns möjlighet att delta i ceremonin då Business Sweden delar ut det årliga priset Swedish business awards till lettiska företag i tre kategorier: hållbar tillväxt, corporate Social Responsibility Award och unga entreprenörer.

Se programmet i bifogad pdf. Vi förbehåller oss rätten att göra eventuella förändringar. Möjlighet finns att stanna ytterligare en dag i Riga för att den 4 december delta i det årliga exportforumet.

Vi på LIAA:s representationskontor i Stockholm besvarar frågor och tar fram rätt kontakter i samband med research inför besöket. Vi står på begäran också för era kostnader för resa och logi. Det nationella flygbolaget airBaltic flyger dagligen direkt till Riga från Arlanda, vi erbjuder specialpris. Ta chansen att få ypperlig förstahandsinformation om Lettland inför ordförandeskapet, men framför allt om landets ekonomi och den dynamiska miljö de svenska företagen i Lettland och de lettiska exportföretagen växer och frodas i. För mer information och anmälan, skriv ett mail till austra.kreslina@liaa.gov.lv eller ring på tel 08 7006311!

Sista anmälningsdag den 24 november.

Välkommen!

Taggar: