Finansdirektör Helena Saxon lämnar Investor under andra kvartalet 2025

Finansdirektör Helena Saxon kommer att lämna Investor under det andra kvartalet 2025. En rekryteringsprocess kommer att inledas för att utse hennes efterträdare.

Helena har arbetat på Investor sedan 2010. Hon har en bakgrund inom bolagets investeringsorganisation och har varit finansdirektör och medlem av koncernledningen sedan 2015. Hon är också styrelseledamot i Investors portföljbolag SEB och Sobi.

”Helena har under nästan tio år spelat en viktig roll för Investors starka utveckling, och varit en uppskattad medlem i koncernledningen. Med sin energi och kompetens har hon varit med och drivit utformandet och genomförandet av Investors strategi, och med ett inkluderande och engagerande ledarskap har hon byggt upp en stark och professionell organisation. Vi har kommit fram till att det nu är ett bra tillfälle att påbörja en förändring. Jag är tacksam för att Helena fortsätter till andra kvartalet 2025”, kommenterar Christian Cederholm, Investors vd och koncernchef.

”Det har varit en ära och ett privilegium att arbeta med alla kompetenta och värdedrivna kollegor på Investor. Jag är stolt över att ha varit med och bidragit till vårt viktiga syfte att skapa värde genom att bygga starka och hållbara bolag. Jag ser fram emot att göra en ordnad överlämning under året som kommer”, säger Helena Saxon.

Jacob Lund, Chief Communications & Sustainability Officer
jacob.lund@investorab.com

Magnus Dalhammar, IR-ansvarig

Investor, som grundades av familjen Wallenberg 1916, skapar värde för människor och samhället i stort genom att bygga starka och hållbara företag. Genom betydande ägande och styrelserepresentation driver vi initiativ som vi bedömer skapar värde och stödjer våra företag i att bli eller att fortsätta vara best-in-class. Vår portfölj är organiserad i tre affärsområden: Noterade Bolag, Patricia Industries och Investeringar i EQT.