Förvärvet av aktier i Mölnlycke Health Care genomfört

Efter att myndighetsgodkännanden erhållits har det förvärv av ytterligare aktier i Mölnlycke Health Care som aviserades den 26 augusti 2010 genomförts. Därmed äger Investor 96 procent av Mölnlycke Health Care, konsoliderat som ett dotterföretag inom Operativa investeringar. Finansieringen av Mölnlycke Health Care är även fortsättningsvis fristående och utan garantier från Investor AB.

Oscar Stege Unger, Informationschef: 08-614 20 59, 070-624 20 59

Våra pressmeddelanden finns att hämta på Internet, www.investorab.com Investor är ett investmentbolag med nordisk bas som bildades för snart hundra år sedan av familjen Wallenberg. Idag bedriver vi investeringsverksamhet i Europa, USA och Asien. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning för våra aktieägare genom att äga och utveckla bolag med attraktiv värdepotential. Vi är en engagerad ägare som med erfarenhet, kunskap och ett unikt nätverk utvecklar noterade och onoterade bolag till att bli ledande inom sina respektive branscher.