Inge Thulin till Patricia Industries styrelse

Report this content

Inge Thulin, tidigare ordförande, koncernchef och VD för 3M, har utsetts till medlem av Patricia Industries styrelse per mitten av augusti 2019.

“Vi är glada att Inge Thulin har accepterat att kliva in i styrelsen för Patricia Industries. Inge var under sin långa karriär vid 3M en erkänt stark ledare och industrialist som med ett tydligt kundperspektiv verkade för hållbara lösningar. Vi ser framemot att arbeta tillsammans med honom och att inom vårt nätverk av bolag kunna dra fördel av hans långa erfarenhet”, säger Marcus Wallenberg, Patricia Industries ordförande.

“Det är med glädje som jag tar mig an uppdraget som ledamot i Patricia Industries för att tillsammans med en mycket erfaren styrelse addera värde med målet att fortsätta att utveckla och bygga hållbara företag med långsiktig tillväxtpotential”, säger Inge Thulin.

Inge Thulin är sedan tidigare medlem av Merck & Company och Chevron Corporations styrelser. Övriga ledamöter i Patricia Industries styrelse är Gunnar Brock, Sune Carlsson, Johan Forssell, Jacob Wallenberg och Marcus Wallenberg.

Om Patricia Industries
Patricia Industries, en del av Investor AB, investerar i helägda ledande företag med starka marknadspositioner, varumärken och företagskulturer i branscher med långsiktig marknadstillväxt. Vår ambition är att vara den enda ägaren i våra företag, tillsammans med starka ledningsgrupper och styrelser. Vi har en obegränsad investeringshorisont och fokuserar på att skapa långsiktigt värde genom att tillvarata organiska och icke-organiska tillväxtmöjligheter. www.patriciaindustries.com

Viveka Hirdman-Ryrberg, Kommunikationsdirektör och chef Hållbarhet
viveka.hirdman-ryrberg@investorab.com

Investor, som grundades av familjen Wallenberg 1916, är en engagerad ägare av högkvalitativa globala företag. Vi har ett långsiktigt investeringsperspektiv. Genom styrelserepresentation, industriell erfarenhet, vårt nätverk och finansiella styrka, arbetar vi för att våra företag ska uppnå eller bibehålla positionen best-in-class. Våra innehav inkluderar ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.