Investor avsätter 600 Mkr till förvaltning av RAM Rational Asset Management

Investor avsätter 600 Mkr till förvaltning av RAM Rational Asset Management Som tidigare offentliggjorts har Investor beslutat att avsätta kapital till förvaltning av RAM Rational Asset Management, under ledning av tidigare vice vd Sven Nyman. Beloppet har fastställts till 600 Mkr. RAM ONE, en nationell fond eller hedge fond, är en så kallad "long/short global equity fund". För vidare information: Lars Wedenborn, Finanschef: +46 8 614 2141, +46 70 624 2141 Fredrik Lindgren, Informationschef: +46 8 614 2031, +46 70 624 2031 Investor AB är Sveriges största börsnoterade investmentbolag. Affärsidén är att skapa värde för aktieägarna genom långsiktigt engagerat ägande och en aktiv investeringsverksamhet. Investor är en ledande ägare i ett antal internationella företag såsom AstraZeneca, Ericsson och SEB. Därutöver bedriver Investor riskkapitalverksamhet i Nordamerika, Europa och Asien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/15/20021115BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/15/20021115BIT00660/wkr0002.pdf

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag. Genom styrelserepresentation, vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Våra innehav inkluderar bland annat ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.