Investor investerar i Cosmetic Group Holdings i Asien

Report this content

Investor investerar i Cosmetic Group Holdings i Asien Investor AB har, genom Investor Capital Partners - Asia Fund, investerat i Cosmetic Group Holdings Limited. Cosmetic Group Holdings Limited bedriver affärsverksamhet inom viktminsknings-, samt hår- och hudvårdsområdet. Cosmetic Group driver 95 behandlings center i 11 länder, nio i Asien och två i Europa. Företaget är marknadsledande i Hong Kong, Singapore, Malaysia, Thailand and Sydkorea. - Vi är mycket entusiastiska över investeringen i Cosmetic Group Holdings som är ett välskött företag med utmärkta framtidsutsikter för ytterligare expansion. Samtliga av företagets varumärken är etablerade sedan mer än ett decennium och är erkända marknadsledare inom sina respektive områden, kommenterar Winnie Fok, Chief Executive Officer för Investor Asia Limited, investeringsrådgivare till Investors Asia Fund. Investor Capital Partners - Asia Fund har en investeringsram uppgående till 322 MUSD av vilket Investor står för 200 MUSD. Asia Fund är en riskkapitalfond med inriktning på "buyouts" och kontrollpositioner i Asien, med fokus på Norra Asien och företag inom tillverknings-, konsumentprodukts- och tjänstesektorn. Asia Fund har tidigare under året gjort en investering och en avyttring. INVESTOR AB För vidare information: Winnie Fok, Chief Executive Officer, Investor Asia Limited, Hong Kong: +852 2801 6823, +852 2971 5876 Fredrik Lindgren, Senior Vice President, Corporate Communications: +46 8 614 2031, +46 70 624 20 31 Våra pressmeddelanden finns att hämta på Internet, www.investorab.com Investor AB är Sveriges största börsnoterade investmentbolag. Affärsidén är att skapa värde för aktieägarna genom långsiktigt engagerat ägande och en aktiv investeringsverksamhet. Investor är en ledande ägare i ett antal internationella företag såsom AstraZeneca, Ericsson och SEB. Därutöver bedriver Investor riskkapitalverksamhet i Nordamerika, Europa och Asien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/07/20021107BIT00150/wkr0002.pdf