Investor utser Jenny Ashman Haquinius till ny finansdirektör

Investor meddelade i dag att Jenny Ashman Haquinius, i dag Principal på Patricia Industries, blir ny finansdirektör (CFO) och medlem av ledningsgruppen under fjärde kvartalet 2024. Detta följer pressmeddelandet från 4 juni 2024 om att nuvarande finansdirektör, Helena Saxon kommer lämna bolaget under det andra kvartalet nästa år.

Jenny Ashman Haquinius började på Investor 2015. Hon har sedan dess bidragit väsentligt i sina roller och byggt solida kunskaper om portföljbolagen, vår engagerade ägarmodell, samt vårt arbete med nya investeringar. Under 2022 och 2023 var hon på en 12-månaders rotation i det Patricia Industries-ägda fastighetsbolaget Vectura, där hon ansvarade för den största regionen och var en del av bolagets ledningsgrupp. Innan Investor arbetade hon som analytiker på Nordeas Corporate Finance-avdelning. Jenny har en M.Sc. i finans från Handelshögskolan i Stockholm.

”Jag är mycket glad att Jenny har tackat ja till att bli vår nästa CFO. Hennes breda kunskaper, goda kommunikationsförmåga, ledarskapserfarenhet och gemensamma värderingar gör henne väl förberedd för rollen. Jag är också tacksam för att Helena stannar till nästa år för att säkerställa en ordnad övergång”, säger Investors koncernchef och VD Christian Cederholm.

”Jag känner mig ödmjuk, hedrad och förväntansfull. Efter många år på Investor vet jag att jag kommer bli en del av en stark och mycket professionell funktion och jag ser fram emot att jobba ihop med teamet och resten av bolaget i den här nya och spännande rollen”, säger Jenny Ashman Haquinius.

Jacob Lund, Chief Communications & Sustainability Officer
jacob.lund@investorab.com

Magnus Dalhammar, IR-ansvarig

Investor, som grundades av familjen Wallenberg 1916, skapar värde för människor och samhället i stort genom att bygga starka och hållbara företag. Genom betydande ägande och styrelserepresentation driver vi initiativ som vi bedömer skapar värde och stödjer våra företag i att bli eller att fortsätta vara best-in-class. Vår portfölj är organiserad i tre affärsområden: Noterade Bolag, Patricia Industries och Investeringar i EQT.