Johan Bygge går till EQT Partners

Johan Bygge, nuvarande Finansdirektör, kommer att lämna Investor och dess ledningsgrupp för att tillträda tjänsten som Chief Operating Officer på riskkapitalbolaget EQT Partners. Johan Bygges sista dag på Investor är den 17 maj 2011.

Lennart Johansson kommer att vara tillförordnad Finansdirektör till dess att Susanne Ekblom, som tidigare kommunicerats, tillträder den 15 augusti 2011. Johan Bygge kommer att stå till förfogande till dess att Susanne Ekblom tillträder.

”Johan har gjort ett utomordentligt arbete på Investor. Jag ser fram emot att fortsätta arbeta med Johan när han nu går till EQT Partners, med vilka vi har en lång relation som sponsor”, säger vd Börje Ekholm.

”Jag har verkligen trivts med att arbeta på Investor, bland annat med att bygga upp relevanta strukturer och kompetenser som krävs för att hantera stora onoterade innehav och två betydande operativa dotterföretag. Jag ser fram emot att arbeta på EQT Partners, ett bolag vars professionalism och starka track-record jag känner väl”, säger Johan Bygge.

Oscar Stege Unger, Informationschef: 08-614 20 59, 070-624 20 59