Kapitalåtagande till Investor Growth Capital

Stockholm, den 28 september 2011

Som tidigare kommunicerats är Investor Growth Capital (IGC) en fristående enhet med ett definierat kapitalåtagande från Investor AB. Enligt ett pressmeddelande publicerat i dag meddelar Investor Growth Capital att Investor tillför ett totalt kapitaltillskott om 1.887 Mkr (Investor kommer tillföra 1,5 Mdr kronor utöver befintlig portfölj och likvider från realiserade investeringar under första halvåret 2011), där 1.137 Mkr har tillförts under det tredje kvartalet. Resterande 750 Mkr kommer skjutas till i januari 2012.

Som tidigare kommunicerats rörande den nya strukturen för Investor Growth Capital (gällande från den 1 juli 2011) fördelas 50 procent av totala försäljningslikvider (efter kostnader) till Investor och resterande del förfogar IGC över för investeringar.

Läs hela pressmeddelandet från Investor Growth Capital på www.investorgrowthcapital.com .

Oscar Stege Unger, Informationschef: 08-614 20 59, 0706-24 20 59

Investor är ett investmentbolag med nordisk bas som bildades för snart hundra år sedan av familjen Wallenberg. Idag bedriver vi investeringsverksamhet i Europa, USA och Asien. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning för våra aktieägare genom att äga och utveckla bolag med attraktiv värdepotential. Vi är en engagerad ägare som med erfarenhet, kunskap och ett unikt nätverk utvecklar noterade och onoterade bolag till att bli ledande inom sina respektive branscher.

Taggar: