Stefan Stern blir chef för Corporate Relations och Communications

Report this content

Stefan Stern, i dag Senior Advisor, ges ett breddat ansvar på Investor genom att bli chef för Corporate Relations och Communications. Stern behåller därmed sin nuvarande roll för Public Affairs och övertar även Oscar Stege Ungers ansvar i samband med att Stege Unger lämnar Investor för en nyinrättad roll som Director Network and Communications på FAM.

Förändringarna träder i kraft den 1 september.

"Oscar har varit en central och värdefull medarbetare inom Investor i tretton år, inte minst de senaste fyra åren som informationschef, och har nu fått en nyinrättad och viktig uppgift i FAM. Stefan har på kort tid tillfört bolaget ny kompetens, och jag är glad att han tar på sig uppgiften att knyta samman sitt nuvarande ansvar inom Public Affairs med chefskap för Investors totalkommunikation”, säger vd Börje Ekholm i en kommentar.

Oscar Stege Unger, Informationschef: 08-614 20 59, 070-624 20 59
Magnus Dalhammar, IR-ansvarig: 08-614 21 30, 0735-24 21 30

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för nästan hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag,. Vi äger betydande minoritets- eller majoritetsandelar i högkvalitativa bolag. Genom vårt aktiva deltagande i styrelsearbeten arbetar vi för fortsatt förbättring av bolagens utveckling. Med vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Vårt kassaflöde tillåter oss att stödja strategiska initiativ i våra bolag, tillvarata investeringsmöjligheter och förse våra aktieägare med utdelningar. Våra innehav inkluderar Atlas Copco, SEB, ABB, Ericsson och Mölnlycke Health Care.