• Investor/

Utnyttjande av återköpsbemyndigande i Investor AB för att täcka kostnader för bolagets aktierelaterade ersättningsprogram

Årsstämman 2013 i Investor beslutade bemyndiga bolagets styrelse att besluta om förvärv av egna aktier i syfte att säkra åtaganden och kostnader sammanhängande med programmet för långsiktig aktierelaterad lön för 2013 och utgivande av syntetiska aktier som del av styrelsearvode. Investor meddelar härmed att bolagets styrelse har beslutat att utnyttja bemyndigandet för dessa syften.

Förvärv av egna aktier kommer att kunna ske på NASDAQ OMX Stockholm under perioden från och med den 15 maj 2013 till och med den 18 juni 2013 till ett pris inom det vid var tid registrerade kursintervallet.

Investor äger idag 5.552.576 B-aktier i Investor och kan maximalt komma att förvärva ytterligare högst 1.000.000 B-aktier.

Oscar Stege Unger, Informationschef: 08-614 20 59, 070-624 20 59

Investor, som bildades av familjen Wallenberg för nästan hundra år sedan, är en ledande ägare av Nordenbaserade internationella kvalitetsbolag,. Vi äger betydande minoritets- eller majoritetsandelar i högkvalitativa bolag. Genom vårt aktiva deltagande i styrelsearbeten arbetar vi för fortsatt förbättring av bolagens utveckling. Med vår industriella kunskap, vårt nätverk och finansiella styrka, strävar vi efter att göra våra bolag best-in-class. Vårt kassaflöde tillåter oss att stödja strategiska initiativ i våra bolag, tillvarata investeringsmöjligheter och förse våra aktieägare med utdelningar. Våra innehav inkluderar Atlas Copco, SEB, ABB, Ericsson och Mölnlycke Health Care.