• Investor/

Utnyttjande av överlåtelsebemyndigande i Investor AB för att täcka kostnader för bolagets program för långsiktig aktierelaterad lön

Årsstämman 2011 i Investor beslutade bemyndiga bolagets styrelse att besluta om överlåtelse av egna aktier i syfte att täcka kostnader för Investors program för långsiktig aktierelaterad lön. Investor meddelar härmed att bolagets styrelse beslutat utnyttja bemyndigandet för detta syfte.

Avyttring av tidigare återköpta aktier kommer att kunna ske på NASDAQ OMX Stockholm från och med den 20 oktober 2011 till och med årsstämman 2012 till ett pris inom det vid var tid registrerade kursintervallet. Avyttringar kommer dock inte att ske under trettiodagarsperioderna inför ordinarie delårsrapporter respektive bokslutskommuniké, dagen för offentliggörandet inkluderad.

Investor äger idag 6.669.158 B-aktier i Investor och kan maximalt komma att avyttra 1.185.000 aktier.

Oscar Stege Unger, Informationschef: 08-614 20 59, 070-624 20 59

Investor är ett investmentbolag med nordisk bas som bildades för snart hundra år sedan av familjen Wallenberg. Idag bedriver vi investeringsverksamhet i Europa, USA och Asien. Affärsidén är att skapa långsiktigt god avkastning för våra aktieägare genom att äga och utveckla bolag med attraktiv värdepotential. Vi är en engagerad ägare som med erfarenhet, kunskap och ett unikt nätverk utvecklar noterade och onoterade bolag till att bli ledande inom sina respektive branscher.