• Investor/

Utnyttjande av överlåtelsebemyndigande i Investor AB för att täcka kostnader för bolagets program för långsiktig aktierelaterad lön

Årsstämman 2009 i Investor beslutade bemyndiga bolagets styrelse att besluta om överlåtelse av egna aktier i syfte att täcka kostnader för Investors program för långsiktig aktierelaterad lön. Investor meddelar härmed att bolagets styrelse beslutat utnyttja bemyndigandet för detta syfte. Avyttring av tidigare återköpta aktier kommer att kunna ske på Stockholmsbörsen från och med 28 augusti 2009 till och med årsstämman 2010 till ett pris inom det vid var tid registrerade kursintervallet. Avyttringar kommer dock inte att ske under trettiodagarsperioderna inför ordinarie delårsrapporter respektive bokslutskommuniké, dagen för offentliggörandet inkluderat. Investor äger idag 4 683 800 B-aktier i Investor och kan maximalt komma att avyttra 762 000 B-aktier. För ytterligare information: Oscar Stege Unger, Informationschef: 08-614 20 59, 070-624 20 59 Magnus Dalhammar, IR-ansvarig: 08-614 21 30, 0735-24 21 30