Valberedningens förslag till val av styrelseledamöter i Investor AB

Valberedningen för Investor AB lägger fram följande förslag till beslut på årsstämman den 3 maj 2023 avseende antal styrelseledamöter och val av styrelseledamöter.

Valberedningen föreslår elva ordinarie styrelseledamöter och inga suppleanter.

Valberedningen föreslår omval av samtliga styrelseledamöter: Gunnar Brock, Johan Forssell, Magdalena Gerger, Tom Johnstone, Isabelle Kocher, Sven Nyman, Grace Reksten Skaugen, Hans Stråberg, Jacob Wallenberg, Marcus Wallenberg och Sara Öhrvall.

Valberedningen föreslår omval av Jacob Wallenberg till styrelseordförande.

Valberedningen består av Leif Johansson (Wallenbergstiftelserna, valberedningens ordförande), Anders Oscarsson (AMF Tjänstepension och AMF Fonder), Magnus Carlsson (SEB-Stiftelsen), Carina Silberg (Alecta) och Jacob Wallenberg (styrelsens ordförande).

Information om dem som föreslås till Investor AB:s styrelse, valberedningens motiverade yttrande samt valberedningens fullständiga förslag finns på bolagets webbplats, www.investorab.com, och sänds kostnadsfritt till de aktieägare som begär det hos bolaget.

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 mars 2023 kl. 08:15 CET.

Viveka Hirdman-Ryrberg, Kommunikationsdirektör och chef Hållbarhet
viveka.hirdman-ryrberg@investorab.com

Magnus Dalhammar, IR-ansvarig

Investor, som grundades av familjen Wallenberg 1916, är en engagerad ägare av högkvalitativa globala företag. Vi har ett långsiktigt investeringsperspektiv. Genom styrelserepresentation, industriell erfarenhet, vårt nätverk och finansiella styrka, arbetar vi efter att våra företag ska uppnå eller bibehålla positionen best-in-class. Våra innehav inkluderar ABB, Atlas Copco, Ericsson, Mölnlycke och SEB.