Norska Investtech.com bildar dotterbolag i Sverige

Report this content

Norska Investtech.com bildar dotterbolag i Sverige Investtech.com bildar dotterbolag i Sverige. VD och delägare i bolaget blir Mikael Stenhamn, tidigare VD för Venture Capital World (nu Teletrade). Bolaget erbjuder beslutsstöd för köp och försäljning av aktier baserat på teknisk analys och insiderhandel. Sverige är en perfekt marknad för sina tjänster då internet och framför allt intresset för aktier är enormt menar Investtech. - Med Sverige som marknad har vi en bra bas för en fortsatt internationell etablering, säger Geir Linløkken, VD för moderbolaget i Norge. Linløkken är mycket nöjd med tillsättningen av VD i Sverige: - Stenhamn har tyngden, erfarenheten och entreprenörsandan som behövs för en lyckad etablering. Stenhamn själv fortsätter: - Investtech.com är ett företag, om något, som lever i den nya ekonomin. Vad Investtech har gjort är att paketera kunskap på burk (läs dator) och hyr ut denna utan några mellanhänder mot slutkonsumenter. Detta har en potential att bli en så kallad killer applikation som slår undan fötterna för de vanliga teknisk analys programmen som finns på marknaden. Mikael Stenhamn, 33 år, är systemvetare och ekonom med delar av sin utbildning från USA och Frankrike. Han har sju års erfarenhet som systemutvecklare, projektledare, konsult, IT-chef och VD. VD var han för VCW AB (publ) som han lyckades tillsammans med anställda och partners positionera till den idag största debattsidan i Norden för aktier. Investtech.com är ett högteknologiskt bolag som utvecklar och säljer beslutstödstjänster för finansiella investeringar. Bolagets huvudvikt ligger på teknisk analys, men det arbetar också inom andra områden av matematisk/statistisk analys av värdepapper. Bolaget ligger långt framme teknologiskt och siktar mot att vara en betydande internationell aktör på automatiserad teknisk analys för aktiva investerare. Investtech.com samarbetar med flera ledande aktörer i finansbranschen i Norden, och har stora ambitioner om internationell expansion. Huvudkontoret har sitt säte i Kjeller Teknologipark utanför Oslo. Kontaktpersoner: VD Geir Linløkken, Tel: +47-64 84 42 80, e-mail geir.linlokken@investtech.com VD Mikael Stenhamn, Tel: 0707-55 63 04, e-mail mikael.stenhamn@investtech.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/16/20000516BIT00170/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/16/20000516BIT00170/bit0002.pdf