ALF SVENSSON NY STYRELSELEDAMOT I MODERNA FÖRSÄKRINGAR LIV

ALF SVENSSON NY STYRELSELEDAMOT I MODERNA FÖRSÄKRINGAR LIV Invik & Co. AB ("Invik") tillkännagav idag att Alf Svensson, riksdagsman för kd, utsetts till ny styrelseledamot för Moderna Försäkringar Liv AB, som är ett helägt dotterbolag till Invik. Moderna Försäkringar Liv AB är ett uppstickarbolag på pensionsförsäkringsmarknaden. Erbjudandet med låga avgifter och fri flytträtt har gjort att man på kort tid har kunnat ta marknadsandelar från de etablerade aktörerna. Anders Fällman, VD i Invik och styrelseordförande i Moderna Försäkringar Liv, säger i en kommentar: "Vi är mycket glada att Alf Svensson accepterat att ingå i styrelsen för Moderna Försäkringar Liv med syfte att tillvarata försäkringstagarnas och allmänhetens intressen." För ytterligare information, besök www.invik.se eller kontakta: Anders Fällman, VD tel +46 (0) 8 562 000 20 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Invik & Co. AB är ett förvaltningsbolag. Koncernen består av moderbolaget Invik & Co. AB och ett antal rörelsedrivande dotterbolag. Moderbolaget förvaltar en långsiktig värdepappersportfölj. Koncernens dotterbolag är främst verksamma inom områdena bank, försäkring, fondkommission och kapitalförvaltning. Invik & Co. AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna INVKA och INVKB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/29/20040628BIT21330/wkr0001.pdf