DELÅRSRAPPORT 1 JANUARI - 31 MARS 2004

DELÅRSRAPPORT 1 JANUARI - 31 MARS 2004 - Nettoomsättningen för de första tre månaderna uppgick till 411,5 (210,9) Mkr. - Resultat efter finansiella poster för de första tre månaderna uppgick till 153,3 (81,4) Mkr. I jämförelsetal för 2003 ingår realisationsvinst vid försäljning av aktier med 21,2 Mkr. - Resultat efter skatt för de första tre månaderna uppgick till 99,1 (17,4) Mkr. - Resultat per aktie för de första tre månaderna uppgick till 12,77 (2,24) kronor. - Modern Finance Groups resultat efter finansiella poster för de första tre månaderna uppgick till 48,0 (10,6) Mkr. - Marknadsvärdet på den långsiktiga värdepappersportföljen uppgick per 31 mars 2004 till 7.692 Mkr. - Fischer Partners var tredje största börsmedlem på Stockholmsbörsen under det första kvartalet med en marknadsandel om 7,8% av aktiehandeln. - Extra bolagsstämma beslutade den 16 april att godkänna fusionen med Industriförvaltnings AB Kinnevik, genomföra en aktiesplit om 10:1 i Invik samt erbjuda en omstämplingsmöjlighet av A-aktier till B-aktier under perioden 18 maj till 16 juni 2004. Proforma resultat- och balansräkningar för det sammanslagna bolaget redovisas som tilläggsupplysning i rapporten. FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, BESÖK WWW.INVIK.SE ELLER KONTAKTA: Anders Fällman, Verkställande Direktör tel +46 (0) 8 562 000 20 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 207 321 50 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/22/20040422BIT20700/wkr0006.pdf