GENOMFÖRANDE AV AKTIESPLIT I INVIK

GENOMFÖRANDE AV AKTIESPLIT I INVIK Invik & Co. AB tillkännagav idag att från och med i morgon, onsdagen den 28 april 2004, kommer Invikaktien att handlas efter split om 10:1. Den 16 april beslutade en extra bolagsstämma i Invik om en aktiesplit varigenom varje aktie av serie A och serie B delas i tio aktier. Aktiespliten kommer att genomföras efter handelns avslut idag, tisdagen den 27 april 2004. I samband med aktiespliten har Stockholmsbörsen beslutat om en justering av antalet Invikaktier per handelspost. Efter justeringen uppgår en handelspost i Invik av serie A respektive B till 100 aktier. Det nya nominella beloppet per aktie efter split blir 0,10 kronor mot tidigare 1,00 krona. Som tidigare meddelats är styrelsens förslag till utdelning 0,50 kr per aktie, efter genomförd split. FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, BESÖK WWW.INVIK.SE, ELLER KONTAKTA: Anders Fällman, Verkställande Direktör tel +46 (0) 8 562 000 20 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Invik & Co. AB är ett förvaltningsbolag. Koncernen består av moderbolaget Invik & Co. AB och ett antal rörelsedrivande dotterbolag. Moderbolaget förvaltar en långsiktig värdepappersportfölj. Koncernens dotterbolag är främst verksamma inom områdena bank, försäkring, fondkommission och kapitalförvaltning. Invik & Co. AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna INVKA och INVKB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/27/20040427BIT20900/wkr0006.pdf