INFORMATIONSMEMORANDUM AVSEENDE FUSIONEN TILLGÄNGLIGT

INFORMATIONSMEMORANDUM AVSEENDE FUSIONEN TILLGÄNGLIGT Invik & Co. AB ("Invik") tillkännagav idag att informationsmemorandum avseende fusionen mellan Invik och Industriförvaltnings AB Kinnevik nu finns tillgängligt på Inviks hemsida www.invik.se. Informationsmemorandum kommer även att skickas per post till Inviks aktieägare. Informationsmemorandum innefattar Inviks och Kinneviks årsredovisningar för 2003, fusionsplanen, en redogörelse för bakgrund och motiv för fusionen samt en beskrivning av det sammanslagna bolaget. FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, BESÖK WWW.INVIK.SE, ELLER KONTAKTA: Anders Fällman, Verkställande Direktör tel +46 (0) 8 562 000 20 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Invik & Co. AB är ett förvaltningsbolag. Koncernen består av moderbolaget Invik & Co. AB och ett antal rörelsedrivande dotterbolag. Moderbolaget förvaltar en långsiktig värdepappersportfölj. Koncernens dotterbolag är främst verksamma inom områdena bank, försäkring, fondkommission och kapitalförvaltning. Invik & Co. AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna INVKA och INVKB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/03/19/20040319BIT20010/wkr0006.pdf