Kinnevikaktien handlas åter under kortnamnet 'KINV'

Kinnevikaktien handlas åter under kortnamnet 'KINV' Investment AB Kinnevik ("Kinnevik") tillkännagav idag att Kinnevikaktien från och med idag återigen handlas under kortnamnen 'KINV A' och 'KINV B'. Kinnevikaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista och ingår i Attract40 segmentet. En handelspost i Kinnevik omfattar 100 aktier. För ytterligare information, besök www.kinnevik.se eller kontakta: Vigo Carlund, VD och koncernchef tel +46 (0) 8 562 000 00 Henrik Persson, Investor Relations tel +46 (0) 8 562 000 87 Investment AB Kinneviks syfte är att bereda vinst till sina aktieägare, i huvudsak genom värdeökning i sin portfölj av tillgångar. Moderbolaget förvaltar en värdepappersportfölj bestående av långsiktiga investeringar i ett antal noterade bolag såsom Tele2, Modern Times Group MTG, Millicom International Cellular, Metro International och Transcom WorldWide. Kinnevik söker att aktivt verka genom företagens styrelser. Koncernens dotterbolag är främst verksamma inom jordbruksverksamhet inom Mellersta Sveriges Lantbruk, tillverkning av kartong och papper inom Korsnäs samt bank, försäkring, fondkommission och kapitalförvaltning inom Modern Finance Group. Investment AB Kinnevik är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och ingår i Attract40 segmentet. Aktien handlas under kortnamnen KINV A och KINV B. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/09/20040909BIT21030/wkr0010.pdf