NY VD FÖR BANQUE INVIK

NY VD FÖR BANQUE INVIK Invik & Co. AB tillkännagav idag att Pierre Arens har utsetts till ny verkställande direktör för Banque Invik S.A. i Luxemburg. Pierre Arens har arbetat med private banking i 10 år för Luxemburgs största bank, Dexia-BIL. Han har därefter varit verkställande direktör för Dexia-BILs verksamhet Rekord i Tyskland avseende försäljning av kapitalförsäkringar och sparprodukter. Banque Invik bedriver idag private banking, kreditkortsutgivning, fondförvaltning, finansiell rådgivning till företag samt administrativa bolagstjänster. FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, BESÖK WWW.INVIK.SE, ELLER KONTAKTA: Anders Fällman, Verkställande Direktör tel +46 (0) 8 562 000 20 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 7 747 822406 Invik & Co. AB är ett förvaltningsbolag. Koncernen består av moderbolaget Invik & Co. AB och ett antal rörelsedrivande dotterbolag. Moderbolaget förvaltar en långsiktig värdepappersportfölj. Koncernens dotterbolag är främst verksamma inom områdena bank, försäkring, fondkommission och kapitalförvaltning. Invik & Co. AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna INVKA och INVKB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/15/20040415BIT20900/wkr0001.pdf