OMSTÄMPLING AV A-AKTIER I TELE2

OMSTÄMPLING AV A-AKTIER I TELE2 Invik & Co. AB (publ) med dotterbolag ("Invik") tillkännagav idag att Invik har stämplat om sammanlagt 4.083.924 A-aktier i Tele2 AB (publ) ("Tele2"). Efter genomförd omstämpling uppgår Inviks sammanlagda innehav i Tele2 till 5.807.863 A-aktier och 5.984.503 B-aktier, vilket motsvarar 22,3 procent av rösterna och 8,0 procent av aktiekapitalet. Efter full utspädning motsvarar Inviks sammanlagda innehav 22,3 procent av rösterna och 8,0 procent av aktiekapitalet i Tele2. Industriförvaltnings AB Kinnevik (publ) med dotterbolag ("Kinnevik") med vilket Invik skall fusioneras har stämplat om sammanlagt 900.000 A-aktier i Tele2. Efter genomförd omstämpling uppgår Kinneviks sammanlagda innehav i Tele2 till 5.468.880 A-aktier och 24.565.929 B-aktier, vilket motsvarar 27,6 procent av rösterna och 20,4 procent av aktiekapitalet. Efter full utspädning motsvarar Kinneviks sammanlagda innehav 27,5 procent av rösterna och 20,3 procent av aktiekapitalet i Tele2. Efter omstämpling kommer det fusionerade bolaget att äga 11.276.743 A-aktier och 30.550.432 B-aktier i Tele2, vilket motsvarar 49,9 procent av rösterna och 28,3 procent av aktiekapitalet. Efter full utspädning motsvarar innehavet 49,8 procent av rösterna och 28,2 procent av aktiekapitalet. För ytterligare information, besök www.invik.se eller kontakta: Anders Fällman, VD tel +46 (0) 8 562 000 20 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 7747 822 406 Invik & Co. AB är ett förvaltningsbolag. Koncernen består av moderbolaget Invik & Co. AB och ett antal rörelsedrivande dotterbolag. Moderbolaget förvaltar en långsiktig värdepappersportfölj. Koncernens dotterbolag är främst verksamma inom områdena bank, försäkring, fondkommission och kapitalförvaltning. Invik & Co. AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna INVKA och INVKB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/24/20040624BIT21810/wkr0001.pdf