PRV GODKÄNNER FUSIONEN MED KINNEVIK

PRV GODKÄNNER FUSIONEN MED KINNEVIK Invik & Co. AB ("Invik") tillkännagav idag att PRV har gett Invik och Industriförvaltnings AB Kinnevik ("Kinnevik") tillstånd att verkställa fusionen mellan bolagen. Den kallelsefrist inom vilken Kinneviks borgenärer hade rätt att bestrida den pågående fusionen mellan Invik och Kinnevik löpte ut den 28 juni 2004 utan att någon borgenär bestred fusionen. För ytterligare information, besök www.invik.se eller kontakta: Anders Fällman, VD tel +46 (0) 8 562 000 20 Henrik Persson, Investor Relations tel +44 (0) 20 7321 5010 Invik & Co. AB är ett förvaltningsbolag. Koncernen består av moderbolaget Invik & Co. AB och ett antal rörelsedrivande dotterbolag. Moderbolaget förvaltar en långsiktig värdepappersportfölj. Koncernens dotterbolag är främst verksamma inom områdena bank, försäkring, fondkommission och kapitalförvaltning. Invik & Co. AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna INVKA och INVKB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/30/20040630BIT21650/wkr0001.pdf