INVISIO Communications får beställning från svenska försvaret

Report this content

INVISIO (IVSO) har fått en order från det svenska försvaret. Ordern gäller kommunikationssystemet INVISIO X50 med headsetet INVISIO X5. Det totala ordervärdet är cirka 800 000 kr.

– Det är särskilt glädjande med en order från det svenska försvaret eftersom Sverige är en viktig nordisk hemmamarknad för oss, säger Lars Højgård Hansen, vd för INVISIO Communications. Denna order tillsammans med vår tidigare större order från det danska försvaret i år är viktiga referensordrar för oss på stora marknader utanför Norden.

Ordern gäller INVISIOs kommunikationssystem X50 med headsetet INVISIO X5, som är en prisbelönad kommunikationslösning och en mycket avancerad lösning i teknikens absoluta framkant. Förutom ett marknadsledande och certifierat hörselskydd (SNR 32dB och NRR 29dB) med upp till 38dB i genomsnittligt skydd, ger den patenterade tekniken INVISIO Bone Conduction kristallklar kommunikation även i mycket krävande miljöer, som miljöer med mycket högt ljud.

För ytterligare information om INVISIOs produkter, besök www.invisiocommunications.com

För ytterligare information, kontakta:
Lars Højgård Hansen, vd för INVISIO Communications

Mobil: + 45 53 72 77 22
E-mail: lhh@invisiocommunications.com

Om INVISIO Communications AB
INVISIO Communications AB är ett publikt företag som är noterat på First North Premier Segment (IVSO), en alternativ aktiemarknad på Nasdaq OMX Stockholm. INVISIO Communications har patent på "Bone Conduction"-tekniken, som stödjer bästa möjliga ljudkvalité i extrema ljudmiljöer, samt Soft Spring för optimal komfort i örat. Båda patenten finns i företagets INVISIO®-headsets för konsument och professionella användare. Produkterna används av militär, specialstyrkor, polis, brandmän och säkerhetsföretag runtom i världen och de produkter som tillverkas av Motorola till följd av licensavtal. Mer information finns på företagets hemsida www.invisiocommunications.com. Mangold Fondkommission AB (tel. + 46-8-503 015 50) är certifierad rådgivare för INVISIO Communications AB på First North Premier Segment.

Taggar: