Delårsrapport januari-september 2010

• Fortsatt tillväxt, kvartalet 22,4% bättre än Q3 2009
  • Svag dollarkurs ger negativt resultat om 0,3 Mkr
  • Starka finanser tryggar fortsatt satsning på tillväxt
  • Omsättning om 30 MSEK säkrad för 2011

Januari - september 2010
9 månader

• Nettoomsättningen uppgick till 39,4 Mkr (27,7), en ökning med 42,5% jämfört med motsvarande period 2009
  • EBITDA uppgick till 0,3 Mkr (1,4)
  • Rörelseresultatet för perioden uppgick -0,3 Mkr (0,8)

Rohit Bhatia, VD Seamless:
Seamless förlänger sin tillväxtkurva, en respektingivande ökning om 42,5 procent jämfört med samma period förra året, de nio första månaderna. Detta har åstadkommits genom framgångsrika installationer och lanseringar av ERS 360º i 5 nya länder, MTN i Yemen, Ghana och Benin samt Telecel i Burkina Faso och DNA i Finland. Vi avser att lansera ERS 360º i ytterligare ett land före jul.

Vårt avtryck i världen omfattar nu 22 länder på 3 kontinenter och tack vare vår breda kundbas förstärks hela tiden vår säkrade omsättning. För 2011 har vi säkrat över 30 miljoner kronor i intäkter som kommer vara återkommande år efter år. Vi har också tagit en stor order i Mellanöstern och sammantaget har vi redan nu en stabil grund inför 2011.

Den senaste tiden har USA-dollarn försvagats kraftigt. Eftersom vi är ett globalt företag är detta en risk som vi är exponerade mot. Vi har drabbats av valutaförluster om 1,5 miljoner kronor. Tack vare att vi snabbt införde en noggrann kostnadskontroll begränsades nettoresultatet till en förlust om 0,3 miljoner kronor. Att våra finanser är sunda och att vi är ett välstyrt företag bevisas av att vi nyligen har mottagit kreditbetyget AAA.

Det här gör det möjligt för Seamless att fortsätta mot det strategiska målet att vinna kunder till vår lösning Mollet™ för mobila betalningar (Mobile Money). Vi fortsätter att investera i marknadsföring och försäljning av Mollet™ och den har veckan deltar vi på konferensen MMT Global i Dubai. Seamless är Guldsponsor för eventet och jag håller också ett anförande. Tidigare i år deltog vi på Mobile World Congress i Barcelona och på MMT Africa i Nairobi. Med dessa initiativ banar vi vägen för att globalt positionera Mollet™ för att vinna kunder.

Hela rapporten finns i bifogad pdf.

Joakim Nordblom, Kommunikationschef
Direkt 08 5648 7819