Förtydligande av pressrelease 2017-08-09 (”Seamless levererar kontaktlösa betalningslösningar till ungersk bank”)

Seamless vill med anledning av det pressmeddelande som gick ut kl 08:50 CET 2017-08-09 förtydliga att avtalet med en av de ledande ungerska bankerna innebär att dotterbolaget MeaWallet bryter ny geografisk mark. Vidare innebär avtalet ett bevis för att marknaden för mobila betalningslösningar utvecklas i den riktning som MeaWallet positionerat sig för.

Det totala ordervärdet utöver en avtalad up front fee om 1MSEK är idag ej känt, men beräknas uppgå till mellan 3 och 5MSEK.

För ytterligare information, kontakta:
Lars Sandtorv, Head of MeaWallet, ls@meawallet.com, +47 90955111

Martin N. Larsson, Head of Treasury/IR, martin.larsson@seamless.se, +46 8 564 878 00.

Denna information är sådan information som Seamless Distribution AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 augusti 2017 kl. 16:00 CET.

Seamless tillhandahåller sedan 2001 egenutvecklade lösningar och system för mobla transaktioner. Verksamheten bedrivs inom två huvudsakliga affärsområden: lösningar för mobila betalningar (som tillhandahålls under varumärkena SEQR©och MeaWallet™) och distribution av e-produkter. www.seamless.se