Kommuniké från årsstämman i Seamless den 8 april 2014

Vid Seamless årsstämma i Stockholm idag beslutade aktieägarna, i enlighet med föreslagna beslut, följande:

Fastställande av resultat- och balansräkningarna samt ansvarsfrihet

Årsstämman fastställde resultat- och balansräkningarna samt att de till förfogande stående vinstmedlen om 404.538.757 kronor balanseras i ny räkning.

Styrelseledamöterna och den verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2013.

Styrelse, styrelsearvode och revisor

Omval av Peter Fredell, Robin Saunders, Omar M Cordes samt Martin Börresen för tiden fram till slutet av nästa årsstämma. Vidare omvaldes Michael Sundin till styrelsens ordförande.

Årsstämman fastställde att arvode till styrelsen ska utgå i enlighet med valberedningens förslag.

Valberedning

Årsstämman beslutade att godkänna föreslagna instruktioner och stadgar för valberedningen.

Riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare

Årsstämman beslutade att godkänna föreslagna riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare.

Bemyndigande om emission av aktier och/eller teckningsoptioner och/eller konvertibler samt om återköp överlåtelse av egna aktier

Årsstämman beslutade om emissionsbemyndigande av högst 10.000.000  aktier och/eller teckningsoptioner och/eller konvertibler.

Vidare beslutade om återköps- och överlåtelsebemyndigande avseende egna aktier. Återköp får ske på NASDAQ OMX Stockholm inom det vid var tid registrerade kursintervallet och av högst så många aktier att bolaget, efter varje återköp, innehar högst 10 procent av det totala antalet aktier i bolaget. Överlåtelse får ske på NASDAQ OMX Stockholm eller i samband med förvärv av hela eller delar av företag eller verksamheter med högst så många aktier som bolaget innehar vid tidpunkten för styrelsens beslut om överlåtelse. Överlåtelser på NASDAQ OMX Stockholm får ske endast till ett pris inom det vid var tid gällande kursintervallet eller, i samband med förvärv av hela eller delar av företag eller verksamheter, på marknadsmässiga villkor, dock ej till ett pris understigande gällande börskurs.

Incitamentsprogram till anställda

Årsstämman beslutade om incitamentsprogram till anställda i bolaget baserat på teckningsoptioner som överlåts till marknadspris eller vederlagsfritt (se vidare nedan). Maximalt kan 2.000.000 teckningsoptioner komma att emitteras.

Teckningsoptionerna kan emitteras i två serier (Serie I och II) om högst 500.000 teckningsoptioner i Serie I och högst 1.500.000 teckningsoptioner i Serie II. Anställda i Sverige får vardera till marknadspris förvärva högst 150.000 teckningsoptioner av Serie I och anställda i Storbritannien och USA ska vederlagsfritt erhålla högst 300.000 teckningsoptioner av Serie II. Lösenpriset för teckningsoptionerna av Serie I uppgår till 200 procent av volymvägd genomsnittlig börskurs för Bolagets aktie under perioden 9 april 2014 till och med den 25 april 2014, dock lägst aktiens kvotvärde. Lösenpriset för teckningsoptionerna av Serie II uppgår till 150 procent av volymvägd genomsnittlig börskurs för Bolagets aktie under perioden 9 april 2014 till och med den 25 april 2014, dock lägst aktiens kvotvärde. Samtliga teckningsoptioner kan utnyttjas för teckning av aktier under augusti 2017.

Fullständig information om varje förslag som antogs av årsstämman kan laddas ner från www.seamless.se

Michael Sundin, styrelseordförande Seamless, tel 08- 564 878 00

Peter Fredell, Koncernchef Seamless, tel 08-564 878 24

Om SEQR

SEQR (se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, koppla kundklubbar, samla alla kvitton digitalt och ta del av erbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner.

Grundat 2001 och verksamt i 26 länder hanterar Seamless årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. 4 600  handlare har valt SEQR och i Sverige kan du idag bland annat handla på Hemköp, Willys, Tempo, McDonald's, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Dormy. 2013 lanserades SEQR i Rumänien och under våren 2014 är lansering planerad i Belgien och Finland. 2013 utsågs SEQR som vinnare i kategorin Best Mobile Money Deployment in Europe av Mobile Money Global Awards. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 april 2014 klockan 12:00