Kommuniké från extra bolagsstämma

Stockholm, 2012-11-23 17:35 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Sammanfattning av beslut på Seamless extra bolagsstämma 23 november 2012:

·       Beslutades om emissionsbemyndigande av högst 22.500.000 aktier och/eller teckningsoptioner och/eller konvertibler. Syftet med bemyndigandet är primärt att öka bolagets finansiella flexibilitet samt att möjliggöra för en breddning av ägarkretsen. Seamless utvärderar kontinuerligt tillväxtmöjligheter och bemyndigandet ger Seamless möjlighet att på ett snabbt och effektivt sätt finansiera rörelsen samt anskaffa eventuellt tillväxtkapital.

·       Beslutades om bemyndigande för styrelsen att fatta beslut om återköp och överlåtelse av bolagets aktier. Återköp får ske av så många aktier att bolagets innehav vid var tid inte överstiger 10 procent av samtliga aktier i bolaget. Syftet med bemyndigandet avseende återköp och överlåtelser av bolagets aktier är att ge styrelsen ökat handlingsutrymme i arbetet med bolagets kapitalstruktur samt att generellt underlätta möjligheten för bolaget att finansiera förvärv med egna aktier.

Peter Fredell, VD Seamless Distribution AB (publ), tel. 08-564 878 24

Mikael Malmquist, Investor Relations, tel. 070-607 79 70

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 november 2012 klockan 17:35.

Seamless är en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner och hanterar årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Detta kombinerat med över elva års erfarenhet och närvaro i 26 länder ger Seamless en stark position på mobilbetalningsmarknaden. Det är företagets unika transaktionsplattform som gör SEQR möjligt. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM.