Kommuniké från extra bolagsstämma i Seamless Distribution AB (publ) den 24 november 2017

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, KANADA, AUSTRALIEN, JAPAN, HONGKONG, SCHWEIZ, NYA ZEELAND ELLER SYDAFRIKA ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDET, PUBLICERINGEN ELLER DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG ELLER OTILLÅTEN ELLER SKULLE KRÄVA REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER. ANDRA RESTRIKTIONER ÄR TILLÄMPLIGA. SE VIKTIG INFORMATION I SLUTET AV PRESSMEDDELANDET.

Vid Seamless Distribution AB (publ) (”Seamless” eller ”Bolaget”) extra bolagsstämma i Stockholm idag beslutade aktieägarna, i enlighet med föreslagna beslut, följande:

Val av ny styrelseledamot och styrelseordförande

Det beslutades, i enlighet med valberedningens förslag, att till styrelseledamot tillika styrelseordförande för tiden intill slutet av nästa årsstämma nyvälja Tomas Jalling.

Beslut om byte av firma och ändring av bolagsordningen

Det beslutades att anta en ny bolagsordning varigenom Bolagets firma ändras från Seamless Distribution AB till Invuo Technologies AB. Bolaget är publikt (publ).

Beslut om nyemission av aktier med företrädesrätt för befintliga aktieägare

Det beslutades att godkänna styrelsens beslut den 25 oktober 2017 om en nyemission med företrädesrätt för befintliga aktieägare.

Villkoren i företrädesemissionen innebär att varje befintlig aktie berättigar innehavaren till en (1) teckningsrätt av en aktie. En (1) teckningsrätt berättigar till teckning av en (1) ny aktie. Teckningskursen uppgår till 1,80 kronor per aktie. Avstämningsdag för att delta i företrädesemissionen är den 28 november 2017. Teckningsperioden löper från och med den 30 november 2017 till och med den 14 december 2017.

Företrädesemissionen kommer att öka Seamless aktiekapital med högst 29 382 652,50 kronor från nuvarande 29 382 652,50 kronor till högst 58 765 305 kronor genom utgivande av högst 58 765 305 nya aktier i Seamless. Efter företrädesemissionen kommer antalet aktier i Seamless uppgå till högst 117 530 610 aktier.

Företrädesemissionen kommer att tillföra Seamless högst cirka 106 miljoner kronor före avdrag för emissionskostnader. Syftet med företrädesemissionen är att finansiera tillväxten inom MeaWallet samt att säkerställa kapital vid omstruktureringen av Bolaget.

Fullständig information om varje förslag som antogs av extra bolagsstämman kan laddas ner från www.seamless.se.

Informationen lämnades för offentliggörande den 24 november 2017 kl.13:45.

Tomas Jalling, VD, tel. 08 564 878 00

Viktigt meddelande

Informationen i detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier eller andra värdepapper i Seamless. Ingen åtgärd har vidtagits och åtgärder kommer inte att vidtas för att tillåta ett erbjudande till allmänheten i några andra jurisdiktioner än Sverige. Inbjudan till berörda personer att teckna aktier i Seamless kommer endast att ske genom det prospekt som Seamless beräknar offentliggöra den 28 november 2017.

Informationen i detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, inom eller till USA (innefattande dess territorier och provinser, varje stat i USA samt District of Columbia, (”USA”), Kanada, Australien, Japan, Hongkong, Schweiz, Nya Zeeland, Sydafrika eller någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd skulle vara olaglig, föremål för legala restriktioner eller kräva andra åtgärder än de som följer av svensk rätt. Åtgärder i strid med denna anvisning kan utgöra brott mot tillämplig värdepapperslagstiftning.

Inga aktier eller andra värdepapper i Seamless har registrerats, och inga aktier eller andra värdepapper kommer att registreras, enligt den vid var tid gällande United States Securities Act från 1933 (”U.S. Securities Act”) eller värdepapperslagstiftningen i någon delstat eller annan jurisdiktion i USA och får inte erbjudas, säljas eller på annat sätt överföras, direkt eller indirekt, i eller till USA, förutom i enlighet med ett tillämpligt undantag från, eller i en transaktion som inte omfattas av, registreringskraven i U.S. Securities Act och i enlighet med värdepapperslagstiftningen i relevant delstat eller annan jurisdiktion i USA.

Seamless tillhandahåller sedan 2001 egenutvecklade lösningar och system för mobila transaktioner. Verksamheten bedrivs inom två huvudsakliga affärsområden: lösningar för mobila betalningar (som tillhandahålls under varumärkena SEQR© och MeaWallet™) och distribution av e-produkter.

Seamless Distribution AB (publ), Box. 102 34 Stockholm | Visiting address: St Eriksgatan 121, Reg. No. 556610-2660 Phone 08-564 878 00 | Fax 08-564 878 23 | www.seamless.se