Nu kan JYSKs kunder shoppa med mobilen - Varuhuskedjan väljer SEQR:s betallösning för samtliga 134 butiker

Nasdaq OMX-noterade Seamless med mobila betallösningen SEQR har ingått ett avtal som gör det möjligt att från och med idag shoppa med SEQR-appen i JYSKs 134 svenska varuhus. Den som betalar med mobilen får dessutom en välkomstrabatt på hela 5 procent.

SEQR:s mobila betallösning är enkel och användarvänlig. Genom att koppla appen direkt till bankkontot och scanna qr-koden i kassan genomförs betalningen med några få knapptryckningar på mobilen. Transaktionen är helt säker för användaren eftersom ingen känslig data lämnar mobilen.

– För oss är det naturligt att låta våra kunder shoppa med mobilen. Det är säkrare, smidigare och dessutom kostnadseffektivare än kort och kontanter. Därför ger vi våra kunder som betalar med SEQR en generös välkomstrabatt, säger Henriette Pedersen, marknadschef JYSK.

JYSK har i dag totalt 2 200 butiker i 37 länder och omsätter 2,8 miljarder euro. SEQR är den enda mobillösningen i Sverige som fungerar både i butik och online. 4 000 handlare har redan valt SEQR, bland andra McDonald’s, Apotek Hjärtat och Willys.

– Vi är glada att JYSKs kunder får möjligheten att shoppa med mobilen. Vi är otroligt stolta över att vara en drivande kraft bakom att göra handeln modernare och mobilare, säger Peter Fredell, vd för Seamless.

SEQR erbjuder flera fördelar utöver att det är smidigt att shoppa mobilt, bland annat marknadens mest generösa återbäringserbjudande med upp till 3 procent tillbaka på allt som handlas med SEQR. Användarna kan också skicka pengar till varandra och använda sin mobil för att sälja varor med tjänsten MyShop, genom att skapa egna annonser för delning i digitala kanaler. I SEQR:s app sparas kvitton digitalt, det är enkelt att koppla kundklubbar, betala parkeringen och ta del av digitala kuponger och erbjudanden.

Just nu genomför SEQR också ett pilotprogram för framtidens kassaapparat, helt utan kortläsare. SEQR finns i elva länder i Europa samt i USA.

SEQR står också bakom initiativet till insamlingssajten www.allainsamlingar.se. Alla mobilgåvor som görs via SEQR-appen är avgiftsfria och som givare kan man vara säker på att varenda krona går fram till organisationen.

För mer information, kontakta:
Peter Fredell, VD Seamles, +46 8 564 878 00,
peter.fredell@seamless.se
Henriette Pedersen, marknadschef JYSK,
+ 46 40 691 41 23, hpe@jysk.com

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 september 2015 klockan 07.50.

Om Seamless / SEQR SEQR
(se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt, ge mobilgåvor och ta del averbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner. Grundat 2001 och verksamt i 26 länder hanterar Seamless årligen över 3,5 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. 6 200 handlare har valt SEQR och i Sverige kan du idag bland annat handla på Hemköp, Willys, Tempo, McDonald’s, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Apotek Hjärtat. SEQR är etablerat i Sverige, Finland, Rumänien, Belgien, Portugal, Nedeländerna, Tyskland, Spanien, Frankrike, Italien, Storbritannien och USA. 2013 utsågs SEQR som vinnare i kategorin Best Mobile Money Deployment in Europe av Mobile Money Global Awards. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se