Rekordsnabb utrullning av SEQR

På 13 arbetsdagar har Axfood och Seamless, som ligger bakom den mobila betalningslösningen SEQR, rullat ut systemet till 380 butiker runt om i Sverige för Axfoods butikskedjor Hemköp, Willys, PrisXtra och Tempo. Utrullningen motsvarar 2 400 kassaterminaler. Avtalet med Axfood tecknades för drygt en månad sedan och redan nu kan kunder runt om i hela landet enkelt betala med hjälp av mobilen.

– Den snabba utrullningen i Axfoods butiker är ett bevis för hur enkelt det är för butikerna att komma igång med SEQR. De extremt korta tiderna för installation och enkelheten visar på styrkan i vår lösning, säger Peter Fredell, VD och koncernchef för Seamless.

Att betala med hjälp av mobilen via SEQR är enkelt och går snabbare än att betala med kort. Det enda kunden behöver göra är att skanna en QR-kod vid kassan och med en personlig kod godkänna betalningen. För butikerna finns det många fördelar, bl a rundas kortföretagen så att avgifterna sänks radikalt, det krävs inga omständliga installationer och ingen dyr hårdvara.

Denna vecka påbörjas utrullningen av Seamless och Axfoods marknadsaktiviteter då samtliga butiker kommer att förses med skyltar om SEQR.