Rikslunchen Pass integreras i SEQR:s mobila plånbok

Sodexo, Sveriges största leverantör av lunchkort, har nu skrivit avtal om att integrera SEQR som betallösning i sin app Rikslunchen Pass. Det innebär att 80 000 Rikslunchen Pass användare även kan betala med mobilen. Avtalet avser initialt den svenska marknaden med det gemensamma målet att integrera SEQR på Sodexos internationella marknader i fas två.

- Avtalet med Sodexo gör att vi når ett stort antal nya användare och är ett led i att ytterligare öka expansiontakten inom främst restaurang. För de 80 000 Rikslunchen Pass användarna i Sverige innebär det att kortet flyttar in i mobilen och ersätts av ett konto i SEQR-appen, säger Seamless vd Peter Fredell.

- På bara några år har vi förändrat marknaden för subventionerad lunch så att den idag i stort sett helt består av kortbetalningar. Det känns därför roligt att nu ta nästa steg i utvecklingen och samarbeta med den ledande aktören för mobilbetalningar för att skapa ännu mer kundnytta. Funktionaliteten efterfrågas av våra kunder och Seamless teknik ger oss möjlighet att erbjuda en enkel och smidig lösning. Peter Lansfjord, vd Sodexo Benefits & Rewards Services.

Sodexo är ett av världens största serviceföretag och finns i 80 länder. Verksamhetsområdet Benefits & Rewards Services finns representerat i 34 länder och har cirka 1,2 miljoner samarbetspartners med drygt 30 miljoner förmånstagare världen över. Sedan 2012 finns Benefits & Rewards Services även i Sverige och tillhandahåller tjänsten Rikslunchen Pass. Genom tjänsten Rikslunchen Pass erbjuds lunchförmån på ett enkelt och smidigt sätt. Rikslunchen Pass kan användas på 26 000 restauranger i Sverige, och även utomlands.

För mer information:
Cecilia Lago Albright, Presskontakt Seamless +46 707 43 13 45, Cecilia.albright@seamless.se www.seqr.se
Peter Fredell, VD Seamless, peter.fredell@seamless.se,+46 8 564 878 00

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 juni, 2014 klockan 07.50.

Om SEQR
SEQR (se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt, ge mobilgåvor och ta del av erbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner.

Grundat 2001 och verksamt i 30 länder hanterar Seamless årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. 4 600  handlare har valt SEQR och i Sverige kan du idag bland annat handla på Hemköp, Willys, Tempo, McDonald's, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Dormy. 2013 lanserades SEQR i Rumänien och 2014 i Finland. Under våren 2014 är lansering planerad i Belgien. 2013 utsågs SEQR som vinnare i kategorin Best Mobile Money Deployment in Europe av Mobile Money Global Awards. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se