Seamless Distributions nyemission övertecknad

Stockholm, 2013-01-03 07:50 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Seamless Distribution AB (”Seamless”) har framgångsrikt avslutat nyemissionen med företrädesrätt för befintliga aktieägare, vilken tillför Seamless cirka 102,4 miljoner kronor före emissionskostnader. Emissionen tecknades till 124 %, varav 91 % tecknades med stöd av företrädesrätt. Företrädesemissionen genomfördes med syfte att finansiera den fortsatta expansionen av betalningslösningen SEQR.

Sammanlagt tecknades 5 845 285 aktier med stöd av företrädesrätt, motsvarande 91 % av antalet erbjudna aktier. Därutöver tecknades 559 715 aktier utan företrädesrätt, motsvarande 9 % av antalet erbjudna aktier.

Därmed är företrädesemissionen fulltecknad och ökar antalet aktier med 6 405 000 aktier till
33 048 374 aktier och Seamless aktiekapital ökar med 3 202 500 kronor till 16 524 187 kronor.

”SEQR har på kort tid blivit den snabbast växande betallösningen via mobilen i Sverige. Nu har vi finansiering som möjliggör en snabb expansion både i Sverige och framför allt internationellt”, säger Peter Fredell, VD och koncernchef för Seamless och fortsätter:

”Detaljhandelns mottagande av SEQR har varit över förväntan. Nu gäller det att maximalt utnyttja det försprång som vår lösning har gentemot konkurrenterna.”

Avräkningsnotor till de personer som tecknat aktier utan företrädesrätt och som erhållit tilldelning beräknas utfärdas omkring den 3 januari 2013. Enbart de som erhåller tilldelning kommer att meddelas. Tilldelning sker i enlighet med de principer som beskrivs i prospektet.

Så snart aktiekapitalökningen har registrerats av Bolagsverket kommer betalda tecknade aktier (BTA) som erhållits genom teckning med företrädesrätt att omvandlas till nya aktier och aktier som erhålls i företrädesemissionen bli föremål för handel på NASDAQ OMX Stockholm.

Evli Bank Plc är finansiell rådgivare i samband med nyemissionen.

Peter Fredell, VD och koncernchef, +46 8-564 878 00, peter.fredell@seamless.se

Daniel Nyholm, CFO, +46 70 996 83 33, daniel.nyholm@seamless.se

Informationen ovan är sådan som Seamless ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 januari 2013, kl 07:50.

VIKTIG INFORMATION

Offentliggörande eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner enligt lag och personer i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana legala instruktioner.

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Hong Kong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Information enligt detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras, reproduceras eller uppvisas på sätt som står i strid med sådana restriktioner. Underlåtenhet att efterkomma denna anvisning kan innebära brott mot United States Securities Act från 1933 (”Securities Act”) eller tillämpliga lagar i andra jurisdiktioner.

Detta pressmeddelande innehåller inte och utgör inte en inbjudan eller ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper i Seamless Distribution AB (publ).

Varken teckningsrätterna, de betalade tecknade aktierna eller de nya aktierna kommer att registreras enligt Securities Act eller någon provinslag i Kanada och får inte överlåtas eller erbjudas till försäljning i USA eller Kanada eller till person med hemvist där eller för sådan persons räkning annat än i sådana undantagsfall som inte kräver registrering enligt Securities Act eller någon provinslag i Kanada.

Seamless är en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner och hanterar årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Detta kombinerat med över elva års erfarenhet och närvaro i 26 länder ger Seamless en stark position på mobilbetalningsmarknaden. Det är företagets unika transaktionsplattform som gör SEQR möjligt. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM.

www.seamless.se

SEQR, utvecklat av Seamless, är marknadens enklaste och snabbaste lösning för mobila betalningar. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. SEQR fungerar lika enkelt i fysisk handel och i e-handel och är både snabbare och säkrare än kortbetalningar. Tack vare tekniken krävs ingen investering av handlaren. Det räcker med en dekal med en QR-kod vid kassan och sedan sparar handlaren pengar på varje transaktion tack vare den mycket låga transaktionsavgiften.

www.seqr.se – Twitter:@seqrse – facebook.com/seqrse