Seamless i diskussioner angående finansiering.

Stockholm, 2013-08-23 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Seamless fortsätter att hålla en hög expansionstakt. För att ta tillvara på de goda tillväxtmöjligheterna — framför allt för den mobila betallösningen SEQR — planerar bolaget att finansiera sig via skuldinstrument eller att genomföra en riktad emission under de närmaste kvartalen. Att Seamless kommer att ta in ytterligare kapital för att hålla en hög expansionstakt har tidigare kommunicerats i den senaste kvartalsrapporten.

— Expansionen av vår betaltjänst SEQR har gått enligt våra mest optimistiska planer. På cirka ett år har vi gått från lansering till att bli den största mobila betaltjänsten i Europa i fysisk butik. För att ta tillvara på de mycket goda möjligheter att växa kommer vi att ta in ytterligare kapital, säger Peter Fredell, koncernchef och VD för Seamless och fortsätter:

— Som vi berättade i senaste delårsrapporten har vi blivit uppvaktade av såväl strategiska intressen, som av internationella dagligvarukedjor och institutionella investerare vilka har uttryckt ett stort intresse att i någon form investera i Seamless. Om en riktad emission genomförs så skall den göras på då gällande aktiepris eller till ett premium. Då kan nuvarande aktieägare köpa över börsen till samma villkor om de vill försvara sin andel.

För ytterligare information kontakta:

Peter Fredell, VD Seamless Distribution AB, tel. 08-564 878 00, peter.fredell@seamless.se

Olivera Andersson, kommunikationschef, Seamless, tel. 070-660 51 96, olivera.andersson@seamless.se

Seamless är en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner och hanterar årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Detta kombinerat med över elva års erfarenhet och närvaro i ett trettiotal länder ger Seamless en stark position på mobilbetalningsmarknaden. Det är företagets unika transaktionsplattform som gör SEQR möjligt. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM.

www.seamless.se

SEQR, utvecklat av Seamless, är marknadens enklaste och snabbaste lösning för mobila betalningar. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR/NFC-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. SEQR fungerar lika enkelt i fysisk handel och i e-handel och är både snabbare och säkrare än kortbetalningar. Tack vare tekniken krävs ingen investering av handlaren. Det räcker med en dekal med en QR/NFC-kod vid kassan och sedan sparar handlaren pengar på varje transaktion tack vare den mycket låga transaktionsavgiften.

www.seqr.se — Twitter: @seqrsefacebook.com/seqrse

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 augusti 2013 klockan 09.00.