Seamless tecknar avtal med Gothia - Erbjuder SEQR-kunder kostnadsfri betalning via faktura

Stockholm, 2013-03-27 07:50 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Nasdaq OMX-noterade Seamless har tecknat avtal med ytterligare en kreditgivare — Gothia Financial Group. Därmed får SEQR-användarna nu en utökad valmöjlighet när det gäller vilken kreditgivare man önskar. I ett första skede gäller avtalet den svenska marknaden.

Lösningen fungerar genom att de som betalar med SEQR får en faktura på samtliga köp som gjorts i slutet av månaden. Månadsfakturan är fri från ränta och fakturaavgifter. — Vi är glada att nu kunna erbjuda våra användare friheten att välja Gothia som kreditgivare. I takt med att allt fler upptäcker fördelarna med att betala med SEQR vill vi erbjuda kunderna, i både konsument- och detaljhandeln, fler alternativ, säger Peter Fredell, koncernchef och VD för Seamless.  Samarbetet med Gothia medför ett bra komplement till den lösning som SEQR idag erbjuder användarna. Gothia har verksamhet i nio länder, men i ett inledningsskede gäller avtalet den svenska marknaden.

— Marknaden för mobila betalningar är väldigt spännande och SEQR ligger i absolut framkant av utvecklingen. Vi ser därför detta som en verkligt intressant kanal för att kunna erbjuda våra tjänster till fler kunder, säger Dennis Blennskog, VD på Gothia.

Det är mycket enkelt och säkert att betala med hjälp av SEQR. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen i sin mobil skanna en QR-kod vid kassaterminalen och sedan godkänna betalningen genom att slå sin pinkod. Dessutom får kunden ett digitalt kvitto för varje köp samlat direkt i mobilen.

För ytterligare information kontakta:

Peter Fredell, VD Seamless Distribution AB, tel. 08-564 878 00, peter.fredell@seamless.se

Olivera Andersson, kommunikationschef, Seamless, tel. 070-660 51 96, olivera.andersson@seamless.se

Dennis Blennskog, VD Gothia Financial Group AB, tel. 0340-66 44 00, dennis.blennskog@gothiagroup.com

Seamless är en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner och hanterar årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Detta kombinerat med över elva års erfarenhet och närvaro i ett trettiotal länder ger Seamless en stark position på mobilbetalningsmarknaden. Det är företagets unika transaktionsplattform som gör SEQR möjligt. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM.

www.seamless.se

SEQR, utvecklat av Seamless, är marknadens enklaste och snabbaste lösning för mobila betalningar. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. SEQR fungerar lika enkelt i fysisk handel och i e-handel och är både snabbare och säkrare än kortbetalningar. Tack vare tekniken krävs ingen investering av handlaren. Det räcker med en dekal med en QR-kod vid kassan och sedan sparar handlaren pengar på varje transaktion tack vare den mycket låga transaktionsavgiften.

www.seqr.se — Twitter: @seqrsefacebook.com/seqrse

Om Gothia

Gothia Financial Group AB ingår i koncernen Gothia Financial Group AS — Gothia finns i nio europeiska länder. Gothia ägs av Norges största private equity-aktör, Herkules Capital, som med 12,25 miljarder NOK i kapitalbas fokuserar på nordiska bolag inom en rad olika branscher.

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 mars 2013 klockan 07.50.