Seamless tecknar avtal med Modebolagen i Malmö AB

Stockholm, 2012-10-22 15:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Seamless – noterat på Nasdaq OMX – har tecknat avtal med modekoncernen Modebolagen i Malmö AB. Avtalet innebär att konsumenterna får möjligheten att betala med SEQR i modekoncernens samtliga butiker.

– Vi är mycket glada över att Modebolagen i Malmö AB väljer oss och vår mobila betalningslösning SEQR. Tack vare Modebolagens mycket starka position på marknaden i södra Sverige kommer nu ännu fler konsumenter att kunna uppleva enkelheten och säkerheten med SEQR. Samtidigt kommer avtalet att ge oss ökade intäkter både på kort och lång sikt, säger Peter Fredell, VD Seamless Distribution AB.

SEQR har på kort tid rönt stor uppskattning bland såväl handlare som konsumenter. Detta tack vare att lösningen kringgår kortföretagens höga avgifter. SEQR är dessutom enkelt att använda och installera samt är säkrare än kortbetalningar.

– För oss är det viktigt att vara i framkant och erbjuda våra kunder både rätt sortiment och rätt betalningslösningar. Enligt vår bedömning erbjuder SEQR marknadens enklaste och säkraste mobila betalningslösning. En stor fördel är naturligtvis att SEQR halverar transaktionskostnaderna jämfört med traditionella kortbetalningar, säger Jesper Börresen, VD, Modebolagen i Malmö AB. Dessutom kan vi öka genomströmningshastigheten av kunder, eftersom det går snabbare att betala med SEQR än med kort.

För ytterligare information kontakta:

Peter Fredell, VD Seamless Distribution AB, tel. 08-564 878 00, peter.fredell@seamless.se

Emil Wikström, affärsområdeschef SEQR, Seamless, tel. 0709-84 55 65, emil.wikstrom@seamless.se

Olivera Andersson, kommunikationschef, Seamless, tel. 0706-60 51 96, olivera.andersson@seamless.se

Jesper Börresen,VD, Modebolagen i Malmö AB, tel. 0705-37 44 26, jesper.borresen@modebolagen.se

Seamless är en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner och hanterar årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Detta kombinerat med över elva års erfarenhet och närvaro i 26 länder ger Seamless en stark position på mobilbetalningsmarknaden. Det är företagets unika transaktionsplattform som gör SEQR möjligt. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM.

www.seamless.se

Om Modebolagen i Malmö AB

Modekoncernen har 23 butiker, 200 anställda och 459 miljoner kronor i omsättning. Spirit, Marty, Esprit och Malmströms & Co är butiksnamnen. Ägare är Lars Wilander 80%, Jesper Börresen 10% samt GSL 10%. Företaget grundades 1916 under namnet Malmströms & Co.

SEQR, utvecklat av Seamless, är marknadens enklaste och snabbaste lösning för mobila betalningar. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. SEQR fungerar lika enkelt i fysisk handel och i e-handel och är både snabbare och säkrare än kortbetalningar. Tack vare tekniken krävs ingen investering av handlaren. Det räcker med en dekal med en QR-kod vid kassan och sedan sparar handlaren pengar på varje transaktion tack vare den mycket låga transaktionsavgiften.

www.seqr.se – Twitter:@seqrse – facebook.com/seqrse

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 oktober 2012 klockan 15.00.