Seamless tecknar avtal med Optimal Payments för lansering i Storbritannien.

Seamless (OMX:SEAM) inleder samarbete med Optimal Payments, globalt ledande leverantör av betaltjänster online och mobilt, för att lansera den mobila betallösningen SEQR på den brittiska marknaden. Med Optimal Payments som partner kan SEQR bredda sin internationella marknad genom att deras generella prepaid-konto integreras i appen vilket innebär att konsumenterna kan betala med mobilen hos alla handlare som accepterar SEQR.

Utöver betalningar får handlarna en förbättrad interaktion med konsumenterna genom att de kan digitalisera sina kund- och bonuskort genom SEQR-appen. På så sätt kan lojala kunder belönas på ett innovativare sätt genom att skräddarsydda erbjudanden och rabatter kan riktas till rätt kund i rätt tid och på rätt plats direkt till deras smartphone. Ytterligare en nyhet för handlarna blir att man nu också kommer kunna erbjuda sina kunder ett så kallat "closed loop-konto" inuti SEQR som kan laddas via appen.

− Storbritannien är en av våra huvudmarknader och vi ser samarbetet med Optimal Payments som ett stort steg i vår fortsatta expansion. Det blir också den första marknaden där vi lanserar ett generellt prepaid-konto i SEQR, säger Seamless VD Peter Fredell.

Om Optimal Payments
Optimal Payments is a global provider of online payment solutions, trusted by businesses and consumers in over 200 countries and territories to move and manage billions of dollars each year. Merchants use the NETBANX® platform and services to simplify how they accept credit and debit card, direct-from-bank, and alternative and local payments; and the NETELLER® service to increase revenues and capture new customers.  Consumers use the multilingual and multicurrency NETELLER and Net+® Card stored-value offering to make secure and convenient payments. Optimal Payments Plc is quoted on the London Stock Exchange's AIM, with a ticker symbol of OPAY.  Subsidiary company Optimal Payments Ltd is authorised and regulated as an e-money issuer by the UK's Financial Conduct Authority (FRN: 900015).

For more information on Optimal Payments visit www.optimalpayments.com or subscribe at http://www.optimalpayments.com/media/email-alerts.

För mer information:
Peter Fredell, VD, +46 8 564 878 00, peter.fredell@seamless.se
Anders Forssten, Chief Marketing Officer Seamless, +46 705 10 47 31, anders.forssten@seamless.se

Optimal Payments:

Head of Investor Relations

Jessica Stalley

Optimal Payments Plc

investorrelations@optimalpayments.com

Media Contacts — Canada:

Erin Cudmore

Zenergy Communications

+1 416-591-5461

opay@zenergycom.com

Media Contacts — United States:

Richard Anderson/Emily Simmons

Feintuch Communications

+1 718-986-1596 / +1 212-808-4904

optimal@feintuchpr.com

Media Contacts — United Kingdom:

Angharad Couch/Shelly Chadda/Georgia Colkin

Citigate Dewe Rogerson

+ 44 207 638 9571 / +44 (0) 7507 643 004

opay@citigatedr.co.uk

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 juli, 2014 klockan 07.50.

SEQR (se•cure) gör det möjligt för alla som har en smartphone att betala i butik, restaurang, parkeringen och webben, skicka och ta emot pengar gratis, samla alla kvitton digitalt, ge mobilgåvor och ta del av erbjudanden direkt i mobilen. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. Snabbt, säkert och enkelt. SEQR är också anpassad för NFC-teknik. Den egenutvecklade tekniken gör det möjligt för handlaren att halvera sina transaktionskostnader jämfört med traditionella kortbetalningar. SEQR tillhandahålls av Seamless, en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner.

Grundat 2001 och verksamt i 30 länder hanterar Seamless årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Det är Seamless egenutvecklade transaktionsplattform som utgör grunden för SEQR. 5 200 handlare har valt SEQR och i Sverige kan du idag bland annat handla på Hemköp, Willys, Tempo, McDonald's, Burger King, Ur&Penn, MyWay, Webhallen och Dormy. 2013 lanserades SEQR i Rumänien och 2014 i Finland. Under 2014 är lansering planerad i Belgien. 2013 utsågs SEQR som vinnare i kategorin Best Mobile Money Deployment in Europe av Mobile Money Global Awards. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM. www.seqr.se