Seamless tecknar avtal med Ur & Penn om mobila betalningar med SEQR

Stockholm, 2013-04-09 07:50 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Nasdaq OMX-noterade Seamless har tecknat avtal med Nordens ledande distributör av klockor, Ur & Penn, om att införa den mobila betallösningen SEQR. Avtalet öppnar för möjligheten att betala med SEQR i kedjans hela butiksnät.

Integrationen av SEQR har redan gjorts till ett av världens ledande och mest spridda kassaystem, LS Retail, som används av Ur & Penn. Detta gör att SEQR mycket enkelt kan införas i en butik utan krav på ytterligare anpassningar eller installation av ny hårdvara.

— Ur & Penn är en kedja som passar perfekt för SEQR. Man kan enkelt införa vår lösning och därmed spara stora summor redan från första betalningen, säger Peter Fredell, VD och koncernchef för Seamless.

Avtalet innebär att Seamless får en transaktionsavgift för varje betalning med SEQR som görs i Ur & Penns butiker.

Det är mycket enkelt och säkert att betala med hjälp av SEQR. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen i sin mobil skanna en QR-kod vid kassaterminalen och sedan godkänna betalningen genom att slå sin pinkod. Som användare får man ett avgiftsfritt konto hos Collector och en samlingsfaktura i slutet av månaden som ger en god överblick över månadens köp. Kunden får även ett digitalt kvitto för varje köp direkt till mobilen.

— Det nya mobila samhället innebär många nya lösningar som är smidiga både för oss och kunden. Vi testar SEQR i våra fem största butiker och faller det väl ut är tanken att implementera detta i kedjans alla 102 butiker, säger Henrik Stiernborg, VD för Ur&Penn.

För ytterligare information kontakta:

Peter Fredell, VD Seamless Distribution AB, tel. 08-564 878 00, peter.fredell@seamless.se

Olivera Andersson, kommunikationschef, Seamless, tel. 070-660 51 96, olivera.andersson@seamless.se

Seamless är en av världens ledande leverantörer av betalsystem för mobiltelefoner och hanterar årligen över 3,1 miljarder transaktioner genom 525 000 aktiva försäljningsställen. Detta kombinerat med över elva års erfarenhet och närvaro i ett trettiotal länder ger Seamless en stark position på mobilbetalningsmarknaden. Det är företagets unika transaktionsplattform som gör SEQR möjligt. Seamless handlas på Nasdaq OMX Stockholm, kortnamn SEAM.

www.seamless.se

Om SEQR

SEQR, utvecklat av Seamless, är marknadens enklaste och snabbaste lösning för mobila betalningar. Allt kunden behöver göra är att med SEQR-appen skanna en QR-kod vid kassan och godkänna betalningen med sin PIN-kod. SEQR fungerar lika enkelt i fysisk handel och i e-handel och är både snabbare och säkrare än kortbetalningar. Tack vare tekniken krävs ingen investering av handlaren. Det räcker med en dekal med en QR-kod vid kassan och sedan sparar handlaren pengar på varje transaktion tack vare den mycket låga transaktionsavgiften.

www.seqr.se — Twitter: @seqrsefacebook.com/seqrse

Denna information är sådan som Seamless Distribution AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 april 2013 klockan 07.50.