Niclas Heurlin ny VD för inWarehouse

Report this content

Styrelsen för e-handelsaktören inWarehouse har utsett Niclas Heurlin till ny VD för bolaget. Han tillträder sin nya befattning den 31 oktober och efterträder Tommy Sundström som övergår till nya uppdrag inom Servisen- gruppen.

Tommy Sundström som övergår till nya uppdrag inom Servisen- gruppen. Niclas Heurlin har en gedigen bakgrund inom e-handel som ledande befattningshavare inom marknadsföring och strategisk affärsutveckling. Sedan 2004 har han varit marknadsdirektör och vice VD för inWarehouse.

¬– Vi har lyckats ta en bra position på en snabbt växande hemelektronikmarknad med ett mycket bra erbjudande i form av kända märken till låga priser. Under 2006 har vi redan uppnått flera av de mål vi satte upp för året. Vi har vänt ett negativt resultat till ett positivt, och skapat en kraftig tillväxt i försäljningen där såväl företags- som konsumentförsäljningen ökar, säger Niclas Heurlin som ser fram emot sitt nya uppdrag.

InWarehouse har utvecklats till ett av de mest snabbväxande e-handelsföretagen på den svenska marknaden. Styrelsen för inWarehouse ser Niclas Heurlin som en stor tillgång för bolaget i just denna fas.

¬– Vi är mycket glada över att Niclas Heurlin tillträder som ny VD. Hans kompetens och erfarenhet passar mycket väl för ett inWarehouse som i snabb takt etablerat sig som en av de ledande aktörerna inom e-handel av hemelektronik och datorer. Vi tackar samtidigt Tommy Sundström för hans insatser i ett förändringsarbete där vi nått mycket långt i att gå från ett ganska konventionellt IT-företag till ett av de mest spännande e-handelsföretagen, säger Greger Ericsson, styrelseordförande för inWarehouse .

Niclas har över 15 års erfarenhet på ledande befattningar inom inWarehouse, Microwarehouse Inc samt TechData. Han är utbildad vid Lunds Tekniska Högskola, Marinens Officershögskola samt INSEAD.