Pressmeddelande avseende bokslutskommuniké för inWarehouse AB (PUBL)

Sammanfattning och finansiella ”highlights”

Omsättningen ökade till 557,8 (461,3) MSEK för 2004 motsvarande en tillväxt om 21 %. För fjärde kvartalet uppgick omsättningen till 181,0 (138,0) MSEK motsvarande en tillväxt om 33 %. Rörelseresultat före goodwillavskrivningar för 2004 uppgick till 5,0 MSEK (3,2 MSEK) vilket var en förbättring med 56 % jämfört med föregående år. Framgångsrik lansering av nytt affärsområde inom digital hemelektronik genomförd under fjärde kvartalet. Satsningen på e-handel fortsätter att utvecklas positivt. För helåret 2004 ökade e-handelsförsäljningen med 34 % jämfört med föregående år och utgjorde 35 % av den totala omsättningen för 2004. Bolaget har beslutat att fokusera på att öka expansionstakten med målsättningen att inom en treårsperiod nå en omsättning om minst 1.000 MSEK, med en successivt förbättrad rörelsemarginal. ”Våra investeringar inom systemstöd, marknadsföring och aktiv försäljning började redan under 2004 ge avkastning även om vi har betydligt högre förväntningar för kommande år. inWarehouse försäljning av IT-produkter till företag växer betydligt snabbare än branschen som helhet. Den allra största tillväxten sker inom området kapitalvaror till konsument, inom ljud/bild-området samt inom e-handel som helhet. Detta bidrog starkt till fjärde kvartalets mycket goda tillväxt. Inför 2005 är vi mycket väl positionerade att ytterligare öka tillväxttakten samt resultatet”, säger inWarehouse verkställande direktör Johan Dåderman. För ytterligare information Johan Dåderman, VD, telefon 08-4591110 Niclas Heurlin, Marknadschef, telefon 0708-838498