• inWarehouse/

STYRELSEN I INWAREHOUSE REKOMMENDERAR ENHÄLLIGT AKTIEÄGARNA ATT ACCEPTERA UPPKÖPSERBJUDANDET FRÅN KOMPLETT ASA

Pressmeddelande 27 mars 2007
Uttalande från styrelsen i inWarehouse AB (publ) med anledning av erbjudandet från Komplett ASA avseende aktier i inWarehouse AB (publ)

Bakgrund
Det norska bolaget Komplett ASA har den 27 mars 2007 offentliggjort ett uppköpserbjudande till aktieägarna i inWarehouse att förvärva samtliga aktier i inWarehouse (”Erbjudandet”). Erbjudandet innebär att Komplett är villigt att betala 2,40 kronor kontant per aktie i inWarehouse (”Aktierna”). Erbjudandet motsvarar en premie om drygt 40 procent jämfört med den volymvägda genomsnittliga avslutskursen på Aktierna under de senaste fem handelsdagarna, 20 handelsdagarna, 60 handelsdagarna och 180 handelsdagarna.

Enligt brev till styrelsen för inWarehouse förväntas acceptfristen för Erbjudandet börja löpa omkring den 2 april 2007. Erbjudandet är bland annat villkorat av att det accepteras i sådan utsträckning att Komplett ASA blir ägare till mer än 90 procent av det sammanlagda antalet Aktier. Aktieägare i inWarehouse med mer än 80 procent av både Aktier och röster vid tidpunkten för offentliggörandet av Erbjudandet har förklarat att de är positiva till Erbjudandet samt att det kommer att acceptera budet. För mer detaljer om Erbjudandet hänvisar vi till Komplett ASA offentliggörande av Erbjudandet.

Styrelsens rekommendation
Styrelsen har baserat sin rekommendation på en bedömning av faktorer som styrelsen ansett vara relevanta för Erbjudandet, inkluderandes bland annat antaganden rörande inWarehouse verksamhet och finansiella resultat och ställning. Styrelsens ordförande Greger Ericsson samt styrelseledamoten Dan Walker har, på grund av jäv eller jävsliknande förhållande, inte deltagit vid styrelsens beslut att rekommendera Erbjudandet. Dessa personer har anknytning till aktieägare som tidigare åtagit sig att under vissa villkor acceptera Erbjudandet. I Greger Ericssons frånvaro har styrelsen utsett Magnus Larsson att agera som ordförande för styrelsen i samband med denna rekommendation.

Niclas Heurlin, inWarehouse verkställande direktör, kommenterar:
– Genom att gå samman med Komplett skapas förutsättningar att ytterligare stärka inWarehouse position på den svenska marknaden. För våra medarbetare ger den här affären en möjlighet att utvecklas i ett växande och dynamiskt företag med betydande internationell verksamhet.

Magnus Larsson, tillförordnad ordförande i inWarehouse styrelse, kommenterar:
– Styrelsen har utvärderat Erbjudandet och inhämtat en s.k. fairness opinion rörande skäligheten av Erbjudandet för aktieägarna från finansiell synpunkt. Styrelsens bedömning utifrån detta och andra överväganden som gjorts är att transaktionen är positiv för aktieägarna och bolaget. Därför rekommenderar styrelsen enhälligt aktieägarna att acceptera Erbjudandet.

inWarehouse styrelse har biträtts av finansiella rådgivare i samband med sin utvärdering av Erbjudandet. Styrelsens rådgivare har varit Stockholm Corporate Finance AB och Servisen Investment Management AB. Stockholm Corporate Finance har avgivit en s.k. fairness opinion (”Utlåtandet”) till styrelsen i inWarehouse med innebörden att, per dagen för och baserat på och villkorat av de antaganden, överväganden, kvalifikationer, andra faktorer och begränsningar som anges däri, erbjudet pris per Aktie är skäligt ur ett finansiellt perspektiv för aktieägarna i inWarehouse. Utlåtandet kommer att publiceras i sin helhet i den erbjudandehandling som utfärdas av Komplett i samband med Erbjudandet. Utlåtandet i sin helhet har företräde framför sammanfattningar av detsamma i detta pressmeddelande. Utlåtandet skall läsas i sin helhet och utgör inte en rekommendation för innehavarna av Aktier att erbjuda sina Aktier i samband med Erbjudandet.

Baserat på det ovanstående rekommenderar styrelsen i inWarehouse aktieägare att acceptera Erbjudandet.

Detta uttalande skall i alla avseenden vara underkastat och tolkas i enlighet med svensk rätt. Tvist i anledning av detta uttalande skall exklusivt avgöras av svensk domstol.
Styrelsen i inWarehouse AB (publ)