Mångårigt leveransavtal säkerställer fönsterleveranser till husfabriker

Inwido Sverige AB förvärvar 100 % av aktierna i Vetlanda Fönster Fabrik AB av Ittur Industrier AB. Förvärvet innebär att Inwido Sverige säkrat ett mångårigt leveransavtal med Trivselhus och Eksjöhus. Samtidigt säkerställer husfabrikerna sitt framtida ökade behov av fönster.

- Idag, med den förväntade kraftiga marknadstillväxten, kräver byggbranschen stabila leveranser från säkra leverantörer. För oss som leverantör, är fördelen att vi med säkerhet kan investera i kapacitet och effektiva produktionsenheter i en trygg framtida försäljning. Långa leveransavtal är en fördel för bägge parter, säger Börje Bellinger vice VD på Inwido Sverige. Johan Hansen koncernchef på Itturkoncernen, berättar att man känt osäkerhet på leveranser av fönster i sin kraftiga expansion. Därför har möjligheten att integrera bakåt undersökts. - Med Inwidos förvärv av Vetlanda Fönster Fabrik får bolaget och dess samarbetspartners nödvändig komfort och trygghet för framtiden. Säkra leveranser med förutsägbar prisutveckling är A och O i vår bransch - där tiden kan vara ganska lång från kundens beslut att köpa hus till slutlig leverans, avslutar Johan Hansen. För ytterligare information, kontakta: