Pressmeddelande 2011-09-15

Designvarumärken under ett tak
- Hajom inviger showroom i Stockholm

Designvarumärkena Hajom, SnickarPer och Schüco som tillverkar skjutdörrar, fönster och dörrar finns från och med dagens invigning tillgängliga i ett och samma showroom i Stockholm. Varumärkena, som förstärker och kompletterar varandra, kan upplevas i en miljö som också erbjuder branschens professionella aktörer en ny mötesplats.

Hajoms nya showroom är beläget vid Hornstulls Strand i Stockholm och ger arkitekter ett enkelt sätt att komma i kontakt med några av marknadens mest välkända, exklusiva och flexibla lösningar.

En mötesplats för branschens proffs är efterlängtad, det vet vi”, säger Mattias Streith, affärsområdeschef för designvarumärkena. ”Här kan arkitekter sammanstråla och skräddarsy attraktiva lösningar tillsammans med sina kunder”.

Under branschmässan Furniture Fairs, tidigare i år, fick Hajom mycket uppmärksamhet för sin ”Architect Series”, som är direkt avsedd för professionella aktörer. Den nya linjen ger dem stor flexibilitet att kombinera höga krav på bra formgivning och många materialval, med tolerans för stora påfrestningar från väder och vind.

Hajoms historia som fönstertillverkare går närmare 100 år tillbaka i tiden. Under de senaste decennierna har företaget fokuserat på sin unika lyft- och glidkonstruktion för skjutdörrar, en produkt som med tiden kommit att smycka åtskilliga arkitektoniska verk runt om i Sverige och övriga världen.

Att lyfta fram dessa varumärken som ett helhetskoncept är en viktig del av vår strategi att vässa erbjudandet till arkitekter”, avslutar Mattias Streith.

Hajoms nya showroom finns vid Hornstulls Strand
Adress: Hornsgatan 143 D, 117 28 Stockholm

För mer information vänligen kontakta:

Mattias Streith, Affärsområdeschef
Tel: 0703 - 307411
E-post: mattias.streith@inwido.se

Om Hajom
Hajom, som etablerades redan 1911, är huvudsakligen verksamt i Sverige och tillverkar exklusiva skjutdörrar och fasadpartier som skapar iögonfallande uttryck och löser upp gränsen mellan inne och ute. Kvalitetsmässigt står Hajom i en klass för sig och genom stor flexibilitet avseende form, storlek och materialval erbjuds marknaden de bästa och mest varierade lösningar. Hajoms skjutdörrar har en bevisad täthet mot vind och vatten (testat och godkänt av SP enligt SS-EN 1027 metod A t.o.m. 600Pa) och företagets möjlighet att integrera bärande konstruktioner i skjutdörrarna är helt unik på marknaden. Alla produkter tillverkas i trä och kan även fås med utvändig aluminiumbeklädnad. http://www.hajomskjutdorrar.se

Taggar: