Ioffice flyttar in på Sveavägen: "75 procent är uthyrt från start"

Report this content

Ioffice slår nu upp portarna till sitt nyaste kontor på Sveavägen 34 i Stockholm. Efterfrågan redan före inflyttning har varit rekordstor, drygt 75 procent av kontoret är redan uthyrt.

– Fastigheten är något utöver det vanliga med faciliteter som gym, terrasser och en eventlokal med plats upp till 130 personer. Vårt koncept med flexibla kontorslösningar till förmånliga priser verkar ligga rätt i tiden, säger Homan Tehrani, vd på Ioffice.

Ioffice Sveavägen 34 i Stockholm.

I september 2023 meddelade Ioffice att de öppnar ytterligare en fastighet i Stockholms innerstad. Fastigheten Sveavägen 34 är Ioffice tionde i ordningen och omfattar 5 720 kvadratmeter fördelat på sju våningsplan. Det nya kontoret blir därmed Ioffice största coworking- och kontorshotell.

Bara runt hörnet ligger vår anläggning på Olof Palmes Gata och på Kungsgatan ytterligare tre. Tillsammans med den nya anläggningen på Sveavägen kommer våra hyresgäster, inom radien av några få hundra meter, ha tillgång till närmare 18 000 kvadratmeters kontorsyta, säger Homan Therani.

Inför öppningen har Ioffice genomfört renoveringar för att anpassa kontorsytorna till moderna arbetsplatser ämnade för coworking. Samtidigt har återbruk av material varit en central del av processen för att bevara den ursprungliga känslan som finns i fastigheten.

– Vi tror på att bevara fastighetens karaktär i så hög grad som möjligt och tänka kreativt och resurseffektivt när vi sätter Ioffice tydliga prägel. Det är även något som fastighetsägaren uppskattar, eftersom det är mer ekonomiskt och miljömässigt hållbart, säger Homan Therani.

Med ett fåtal renoveringsarbeten kvar, inklusive slutförandet av fastighetens café och gym, är nu majoriteten av byggnaden färdigställd. Det innebär att Ioffice, med tio kontor i Stockholm och Göteborg, sammanlagt erbjuder cirka 34 000 kvadratmeter kontorsyta.

För mer information, vänligen kontakta:
Homan Tehrani, CEO, +46(0)76-339 33 35, homan@ioffice.se
Magnus Sjöbäck, presskontakt Ioffice, +46(0)70-445 15 99, magnus.sjoback@greatness.se

Ioffice är ett svenskt kontorshotell och coworkingföretag som erbjuder kontorslösningar till små och medelstora företag. Bolaget grundades 2007 med visionen att utveckla kontorsmiljöer där människor vill arbeta och leva. Verksamheten har flera kontorshotell i centrala Stockholm och Göteborg, med huvudkontor i Stockholm. Mer information på https://ioffice.se/.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Fastigheten är något utöver det vanliga med faciliteter som gym, terrasser och en eventlokal med plats upp till 130 personer. Vårt koncept med flexibla kontorslösningar till förmånliga priser verkar ligga rätt i tiden.
Homan Tehrani, vd på Ioffice.