Kamran Alemdar ny CMO på IP-Only

Kommunikation och marknadsföring är ett viktigt område för IP-Only under fortsatta tillväxtresan. Företaget förstärker nu kommunikationsfunktionen med Kamran Alemdar, med mångårig erfarenhet av ledande positioner inom såväl it-, tech- och byråvärlden. Kamran blir ny CMO, Chief Marketing Officer, på IP-Only med start i mars 2018.

– Jag är väldigt glad att ha Kamran med i laget. Han har en lång och gedigen erfarenhet av vår bransch men även från andra sektorer med ständiga förändringar och stor teknisk utveckling. Kamran kommer att ge ytterligare tyngd och kraft bakom vår satsning på kommunikation, säger Frida Westerberg, vd och koncernchef för IP-Only.

Kamran Alemdar kommer närmast från tjänsten som Global Marketing Manager på Klarna och har dessförinnan Head of Communications på 3 Sverige samt ett flertal år på Cohn & Wolfe som Creative Director & PR Strategist.

– Jag är stolt och glad över att ha fått förtroendet att utveckla både kommunikation och marknadsföring på IP-Only. Det är ett spännande företag i en spännande bransch med stora möjligheter för den som kommunicerar insiktsfullt, effektivt och kreativt – och mitt uppdrag är att vi ska bli bäst i klassen på det. Jag är taggad och redo, säger Kamran Alemdar

Kamran Alemdar kommer att ingå i koncernledningsgruppen och rapportera till vd och koncernchef Frida Westerberg.

IP-Only är norra Europas ledande leverantör av nätverksinfrastruktur och nätnära tjänster. Med utgångspunkt i vårt stabila fibernät utvecklar vi produkter och lösningar som kopplar upp och ihop Sverige och Norden med all världens möjligheter.