Björklinge Energi väljer Iprobe som ny tjänsteleverantör

Björklinge Energi har valt svenska Iprobe som ny tjänsteleverantör. Iprobe skall ansvara för såväl nätavräkning som kvalitetssäkring av insamlade mätvärden. Tjänsten innefattar även integration gentemot Björklinges faktureringssystem.

– Vi välkomnar att det kommer in nya aktörer på den svenska energitjänstmarknaden. Att vi valde Iprobe beror till stor del på deras kompetens och förmåga att anpassa tjänsterna efter våra behov, säger Björklinge Energis elnätchef Patrik Klintefelt. Vi ser även möjligheter att vidareutveckla samarbetet med nya, utökade tjänster. – Med tanke på Björklinges krav på funktionalitet, kvalité och flexibilitet är det så klart smickrande att deras val föll på oss. Förtroendet från nätbolagskunder som Björklinge är speciellt viktigt för oss då deras behov av tjänster kräver mer än branschens standardpaketering, säger Christian Nordberg, VD på Iprobe. För mer information: Christian Nordberg, Iprobe AB tfn: 08-600 80 60 E-post: christian.nordberg@iprobe.se, www.iprobe.se Björklinge Energis verksamhet består av elnätsdistribution och elhandel. Elnätet betjänar ca 12 000 kunder. För mer information: Patrik Klintefelt, Björklinge Energi ek. för. tfn:018-678400 E-post: patrik.klintefelt@bjorklingeenergi.se