Christian Nordberg ny VD för Iprobe

Christian Nordberg ny VD för Iprobe Styrelsen för det svenska företaget Iprobe AB har tillsatt Christian Nordberg som ny Verkställande Direktör. Christian Nordberg, 39 år, är Civilingenjör (MSc) med en MBA. Nordberg arbetade under 9 år i olika ledande befattningar på Ericsson med data- och telefonisystem. Han kommer närmast från tjänster som bl.a. VD för MediaRing Europé Ltd i London och Försäljnings- och Marknadschef på TagMaster AB. Iprobe AB utvecklar, marknadsför och säljer kompletta system för mätning och fjärravläsning av energiförbrukning med egen patenterad teknik. - I och med behovet av att kunna fjärravläsa elmätare står energimarknaden inför ett paradigmskifte. På samma sätt som med mobiltelefonin för 20 år sedan så föds nu en ny global industri i Skandinavien. Svenska Iprobe är unikt positionerat på denna marknad med nytänkande och helhetsgrepp. Det är en mycket spännande tid att ta över rodret, säger Christian Nordberg, nytillträdd VD för Iprobe. - Jag önskar Christian varmt välkommen till Iprobe. Christian kommer med sin bakgrund, erfarenhet och bevisade kompetens från andra projekt väl till pass i Iprobes nuvarande marknadsläge, säger Johan Asplund, avgående VD och grundare av Iprobe. Johan Asplund, kvarstår som styrelseledamot och kommer i rollen som Senior Advisor fortsätta arbeta med företagets strategiska frågor. För ytterligare information: Christian Nordberg, VD, Iprobe AB, tel. 08-600 80 60 alt. mobil. 0768-52 27 74 eller E-post: christian.nordberg@iprobe.se Johan Asplund, Iprobe AB, mobil: 0708-10 19 19 eller E-post: johan.asplund@iprobe.se Besök även www.iprobe.se där även bild på Christian finns att ladda ned Iprobe är ett svenskt företag som utvecklar, marknadsför och säljer kompletta system för mätning och fjärravläsning av energiförbrukning. Iprobes framtidssäkra patenterade system är TCP/IP baserat där varje elmätare har en unik adress och mätdata överförs via Internet. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/20/20041020BIT20200/wkr0001.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/20/20041020BIT20200/bild.html Bilder