• Iprobe/

Iprobe förvärvas av ett av världens största energi-mätarkonsortium, Entity Group!

Ett av världens största elmätarkonsortium, Entity Group, förvärvar den svenska systemleverantören Iprobe AB. Förvärvet ger Entity Group tillgång till den senaste tekniken inom området för automatisk fjärravläsning av energinyttor.

Entity Group är ett av världens fem största elmätarkonsortier med över 2000 anställda och global försäljning i 30 länder. Gruppen har under en tid sökt ny teknologi för att komplettera sin produktportfölj. Valet föll på svenska Iprobe som erbjuder en helt ny teknikgeneration för automatisk fjärravläsning.

– Med Entity Group som ny ägare får Iprobe en långsiktig stabilitet och tillgång till gruppens samlade resurser inom utveckling, produktion och försäljning. Det ger oss en unik position där vi kan möta marknadens krav på finansiell styrka och kontinuerlig produktutveckling, säger Christian Nordberg, VD på Iprobe.

– Köpet av Iprobe utgör en betydande strategisk investering för vår utveckling av avancerade kommunikationsplattformar för fjärravläsning, säger Sanjaya Singhal, grundare av Entity Group. För att tillfredsställa våra kunder världen över, avser vi att också fortsättningsvis investera i ledande kommunikationsteknologier.

För ytterligare information;
Kaushak Patel, Global Sales, Entity Group, PRI Ltd, tfn: +44 (0)1962840048, www.pri.co.uk
Christian Nordberg, VD, Iprobe AB, tfn: +46 (0)86008060, www.iprobe.se