Iprobe lanserar ny produktfamilj för fjärravläsning av energinyttor

Multikommunikationsenheten T31 bildar en ny produktfamilj inom Iprobes fjärravläsningssystem Marathon™. Utvecklingen av T31 följer företagets strategi att erbjuda marknaden en oberoende och flexibel plattform för fjärravläsning. T31 använder flera kommunikationstekniker och kan läsa av samtliga typer av energimätare och givare. Lanseringen av den nya enheten tillåter Iprobe att adressera totalmarknaden för automatisk fjärravläsning.

T31 är en fristående mätterminal som läser av alla typer av mätare oavsett fabrikat eller kommunikationsgränssnitt, vilket gör den mycket flexibel. Enheten kommunicerar bland annat med Iprobes säkra och adaptiva elnätskommunikation TriDelta™ som fram tills nu endast funnits tillgänglig i företagets elmätare. T31 är moduluppbyggd och kan efter behov bestyckas med olika typer av instickskort. – Vi ser en ökad efterfrågan på marknaden av system som kan läsa av samtliga energinyttor utan att använda dyr tråddragning. Med T31 och säker elnätskommunikation kan vi nu kostnadseffektivt tillfredsställa dessa behov, säger Michael Kleimert Marknadschef på Iprobe. För mer information: Michael Kleimert, Iprobe AB tfn: 08-600 80 60 E-post: michael.kleimert@iprobe.se, www.iprobe.se