• IPsoft/

IPsoft lanserar Amelia Marketplace - förpaketerade lösningar för AI - och det interaktiva AI-labbet Amelia City

Report this content

New York den 19 juni 2018 - IPsoft, ledande inom kognitiva AI-lösningar för stora företag och organisationer, lanserar idag Amelia Marketplace, branschens första förpaketerade lösningar för artificiell intelligens (AI) som är färdiga att använda från start inom bland annat bank, telekom, service, försäkring och hälsovård – förenklat en slags bemanningstjänst för att anställa en digital kollega som är färdigtränad för olika branschspecifika yrkesroller. Lösningarna finns nu bland annat att ta del av på Amelia City, ett världsunikt interaktivt laboratorium för AI i New York.

Amelia är världens mest mänskliga AI-plattform, som genom sin emotionella intelligens och förmåga att i interaktioner kontinuerligt lära sig, fullt ut förstår användarens behov och avsikter. Amelia har redan transformerat och markant ökat avkastningen för flera Fortune 500-företag, både genom att ha integrerats med till exempel kundservice och i interna system. Amelia Marketplace gör det enkelt för fler företag och myndigheter att implementera AI-lösningar som är förpaketerade och färdiga att använda redan från start i verksamheterna.

Amelias Marketplace-lösningar kan upplevas på plats på Amelia City, som sträcker sig över hela 20:e våningen i IPsofts huvudkontor i centrala New York. Amelia City visar hur Amelia, genom automatisering, maskininlärning samt kognitiv- och emotionell intelligens underlättar interaktioner för företag såväl som medborgare och konsumenter. Gästerna kan på plats interagera med Amelia och uppleva hur hon som digital kollega hjälper till att transformera hela företag.

- Vi är stolta över att öppna Amelia City, detta världsunika AI-lab, och tillika den första ”off-the-shelf”-lösningen för avancerad AI, Amelia Marketplace. Vi har utvecklat en fantastisk miljö att uppleva artificiell intelligens i, där besökarna själva enkelt kan visualisera hur de kan förbättra sina affärsverksamheter. Den fjärde industrirevolutionen har redan startat, och Amelia går först i ledet, säger Chetan Dube, vd på IPsoft.

Amelia Marketplace har branschspecifika lösningar för Amelia att använda som en digital kollega inom bank, försäkring, IT, Finans, HR samt hälso- och sjukvård. Amelia kan installera sig själv, anpassas till kundens eget gränssnitt och är färdigutbildad i en utvald roll – samtidigt som hon hela tiden kommer att lära sig av de interaktioner och uppgifter som hon har på sitt nya jobb. Hon kan hantera hela processer, såsom att göra betalningar eller försäkringsärenden. Mer information om hur Amelia lär sig specifika branschroller, och hur hon genererar avkastning, finns att hitta på Amelia Marketplaces webbplats.

Besök Amelia City: Journalister och intressenter som som vill besöka Amelia City, och på nära håll uppleva hur artificiell intelligens kommer att förändra hur människor interagerar med företag och varandra, är välkomna att kontakta Marie Angselius, globalt ansvarig för mediarelationer på marie.angselius@ipsoft.com.

För mer information om Amelia och IPsoft, besök: https://www.ipsoft.com

Elin Sivard
Telefon: 073 05 501 50
E-mail: ipsoft@angseliusronn.se

Om IPsoft
IPsoft är världsledande inom artificiell intelligens (AI), automatiserar IT- och affärsprocesser och har utvecklat Amelia, branschens mest mänskliga AI-plattform. Amelias emotionella intelligens och förmåga att i dialog med användarna kontinuerligt lära sig mer och mer gör henne till marknadens enda AI som fullt ut förstår användarens behov och avsikter. Amelia är utbildad på 100 språk och skapar konkreta affärsfördelar, inklusive lägre driftskostnader, högre kundnöjdhet och ökad produktivitet hos medarbetare.
    IPsoft har också utvecklat 1Desk, världens första plattform för end-to-end-lösningar för och med digitala medarbetare. 1Desk används för att dela tjänster som exempelvis IT-support, kundtjänst och andra tjänster som används av många medarbetare och kunder.
   IPsoft huvudkontor ligger i New York, USA. Bolaget har också kontor i 16 andra länder runt om i världen och hjälper 550 av världens ledande varumärken att förbättra sina organisationer, däribland mer än hälften av världens största IT-leverantörer.

Taggar: